فرماندار ویژه شهرستان ری، در جلسه شورای اداری مطرح کرد؛

مجوز و اعتبار برای ساخت خانه کشتی شهرری آماده است؛ زمین نداریم

فرماندار ویژه شهرستان ری، گفت: مدت دو سال است که برای ایجاد خانه کشتی در شهرری تلاش می کنیم، اما مسئولان شهرداری تهران برای به نتیجه رسیدن این موضوع همکاری نمی کنند.
کد خبر: ۹۳۸۸۵۷۶
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای اداری شهرستان، با اشاره به ظرفیت های خوب ورزشی و مدال آوران و قهرمانان کشتی در سطح ملی و جهانی، گفت: آقای افشار شهردار سابق منطقه 20 تعامل خوبی با مجموعه فرمانداری داشت اما با وجود تلاش و پیگیری های دو ساله ای که برای راه اندازی خانه کشتی در شهرستان ری انجام دادم، شهرداری تهران زمین برای ساخت این پروژه اختصاص  نمی دهد. این درحالی است که از دیوان محاسبات مجوز گرفته ایم و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت خانه کشتی در حساب مان موجود است.
وی افزود: طراحی این پروژه انجام شده اما مشکل ما زمین است و انتظار داریم این پروژه در یکی از محلات مزکر شهرستان ری اجرایی شود و یک مجموعه کامل و مناسب برای ورزشکاران و علاقه مندان کشتی داشته باشیم.
فرماندار ری گفت: در دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری، ایشان بر نامگذاری معابر و کوچه ها به نام شهدا تاکید کردند و یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرری نیز نامگذاری کوچه ها و خیابان ها به نام شهدا است.
وی، سلامت کاری را اولویت شهرستان و مطالبه مردمی دانست و گفت: شوراهای ششم   توجه داشته باشند که براساس قانون عمل کنند. شهرداران هم برای حفظ جایگاه شهری مسائلی را انجام ندهند که تبعات داشته باشد.
مقام عالی شهرستان ری خاطر نشان کرد: در  انتخابات شوراها اغلب 40 نفر یا بیشتر برای تصدی این پست کاندید شده اند که از میان آنها پنج نفر انتخاب شده اند اما 35 نفری که انتخبا نشده اند، اعضای راه یافته به شوراها را رصد می کنند و اگر تخلفی صورت بگیرد گزارش آن منتشر می شود.
توکلی اظهار داشت: استانداران تهران در ادوار مختلف نگاه ویژه ای به ری داشته اند و 29 کانون انتشار بوی نامطبوع ، مسائل زیست محیطی، اشتغال، دامپروری و کشاورزی  ری مورد توجه آنها بوده است.
یکی دیگر از موضوعات مهم بحث قرارگاه آسیب های اجتماعی است که در استانداری تشکیل  و مقرر شده است که ظرف شش ماه معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری شوند و این مهم از تاکیدات جلسه امروز نیز هست.
فرماندار ری همچنین با اشاره به میزبانی شهرری از پیاده روی جاماندگان اربعین، از تشکیل ستاد اربعین در شهرستان ری خبر داد و گفت: مقرر شده است ستاد جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان ری تشکیل شود که در سال اول مدیریت این کار دولتی بوده اما با راه اندازی ستاد کارها به صورت مردمی اداره شود.
حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: طی دو سال متوالی با همکاری همه مسئولین و   وحدت و همدلی فرمانداری ری برای دومین سال متوالی، موفق به کسب رتبه اول و عنوان برتر در بین فرمانداری‌های شهرستان‌های تهران شد.
  حسین توکلی گفت: دولت جدید با شعار دولت مردمی کار خود را آغاز کرده است و گره گشایی از کار مردم را در اولویت کار خود قرار داده است و همه عزیزان در ری کارها را به سمتی برده اند که مشکلات مردم را حل کنند.
 وی با اشاره به حوادث بین المللی گفت: ارتش و سپاه در کنار هم کار بسیار بزرگی را رقم زدند و با این حرکت به دنیا فهماندیم که برخورد مقتدرانه سپاه پاسداران با نیروهای آمریکا در خلیج فارس عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد.
فرماندار ری اظهار داشت:  در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»   با همکاری همه مسئولان و ادارات، ده هزار شغل در شهرستان ری ایجاد شد و در سکوی برتر ایجاد اشتغال در استان تهران قرارگرفتیم  که   با تغییر دولت نیز این هدف بیش از پیش دنبال شد به نحوی که تا امروز تعهد اشتغال شهرستان به میزان ۱۴۰ درصد بوده است.
معاون استاندار تهران در خصوص واکسیناسیون شهروندان هم گفت: با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان ری، تا روز یکشنبه 16 آبان ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا   در شهرری تزریق شده است که این میزان واکسن از جمعیت ساکن هم بیشتر بوده و علاوه بر هموطنان، به اتباع هم خدمات ارائه کرده ایم.
  حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در ابتدای جلسه گفت: مدیران باید قدر نعمتی را که برای خدمت رسانی به مردم دارند بدانند و بهترین فرصت های بهینه را از این زمان استفاده کنند.
وی با بیان احادیث افزود: گشاده رویی و خوش خلقی یکی از بارزترین نمونه صفات اخلاقی مومنان است چرا که با اموال دنیوی نمی توان در قلوب مردم وارد شد.
در این مراسم همچنین از قهرمانان کشتی جهان؛  پژمان پشتام و وحید نوری قهرمان پارالمپیکی جودوی المپیک تجلیل شد.
 جلسه شورای اداری شهرستان ری با حضور حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، اعضای شورای تامین، رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی، بخشداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، شهرداران، روسای ادارات و دستگاه های اجرایی، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش شهرستان ری در محل مجموعه فاطمه الزهرا (س) شهرری برگزار شد.
 
  
 
 
 
 
•      

ارسال نظرات