خبرهای داغ:
معاون امور عمرانی استاندار قزوین؛

محرومیت زدایی با حضور مستقیم بسیج سازندگی با رضایت دستگاه ها انجام شود

فرخزاد گفت: چنانچه این امکان فراهم شود در پروژه های استانی و یا ملی و اگر منعی نداشته باشد، بسیج سازندگی به طور مستقیم وارد عمل شود. در غیر اینصورت با نظارت دستگاه اجرایی اقدامات مربوط به محرومیت زدایی انجام شود.
کد خبر: ۹۳۸۸۲۹۰
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،جلسه بررسی چگونگی استفاده از اعتبارات موضوع بند ۳ جدول ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص پروژه های محرومیت زدایی و ظرفیت گروه های جهادی در حوزه تامین آب شرب روستایی به ریاست علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین برگزار شد.

علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین در این جلسه بیان کرد:جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد و طبق اعلام دستگاه ها سه بخش اعتبار برای پروژه های محرومیت زدایی اختصاص داده بودند که یک بخش شامل اعتبارات آب و فاضلاب شامل ۱۲۰ میلیارد تومان بود که این امر انجام شده است.

وی گفت: بخش دوم اختصاص ۷۵ میلیارد تومان ویژه راه و راهداری بود که این امر نیز اجرا شد. اما ۳۵۰ میلیارد تومان اعتباری است که در شهرستان قزوین باید ایجاد می شد که طبق نظر سازمان مدیریت هم در دولت قبل و هم در دولت جدید تاکید بر این امر است که این اعتبار با نظر تهران در استان ها هزینه شود.

فرخزاد اظهار کرد: از اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان، مبلغ ۱۱۹ میلیارد تومان برای ۶ پروژه مجتمع آبرسانی استان در نظر گرفته شد و مابقی این اعتبار در بخش های بهداشت و درمان، راه روستایی و آبخیزداری و آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

وی افزود: اما آنچه مشهود است این است که این اعتبار به وزارتخانه های دستگاه های مربوطه تعلق گرفته و چیزی از این مبلغ مستقیما به استان پرداخته نشده است. فقط این اختیار را به استان داده اند که ۲۰ درصد از این اعتبار را بتواند در شورای برنامه ریزی استان در قالب پروژه های که مشمول ماده ۲۳ می باشد جابجا نماید. که این امر مورد اعتراض همه استان ها از جمله استان قزوین واقع شد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به مصوبات این جلسه عنوان کرد: دستگاه های ستاد اجرایی و آستان قدس رضوی مواردی که در پروژه های محرومیت زدایی می توانند مشارکت داشته باشند اعلام کنند تا با زمینه مشارکت و هم افزایی در قالب تفاهم نامه بین استانداری، بسیج سازندگی و ارگان مربوطه، بتوان اقدامات لازم را در فضاهای محروم و روستایی اجرا کرد.

وی گفت: باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیشتر استفاده شود. همچنین اولویت بندی محرومیت زدایی بر اساس نظرات کمیته برنامه ریزی شهرستان می باشد.

فرخزاد اظهار کرد: چنانچه این امکان فراهم شود در پروژه های استانی و یا ملی و اگر منعی نداشته باشد، بسیج سازندگی به طور مستقیم وارد عمل شود. در غیر اینصورت با نظارت دستگاه اجرایی اقدامات مربوط به محرومیت زدایی انجام شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها