خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين؛

سپاه در راستای تحقق سند تحول بنیادین در کنار آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام معبودی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اجرای سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش بوده تا با انتخاب معلمان متعهد، تربیت دانش آموزان به نحو احسن صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۷۴۱۳
|
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

قزوین- به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين در جمع مسئولان و معلمان مدارس راهیان کوثر سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: امام خمینی(ره) با اتکا بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی به تنهایی توانست جهان را متحول کند و لذا امید آینده کشور به دانش آموزان و محصلان عصر حاضر خواهد بود و اگر از میان آنان تنها یک فرد مبتکر و خلاق همچون شهید بابایی و یا شهید رجایی در مدارس استان قزوين پرورش یابد کل استان را متحول خواهد کرد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تأکید بر سند تحول بنیادین نشانگر اهمیت آن موضوع بوده زیرا که ایشان در سند مذکور ضمن بیان اهداف کلان کشور، مسیر روشنی پیش روی همگان قرار داده اند.


وی با اشاره به حذف ماجرای رشادت‌ شهید فهمیده از کتب درسی گفت: برخی علت حذف آن ماجرا را انتقال روحیه خشونت‌آمیز به دانش آموزان دانستنه اند در حالیکه باید به آن عزیزان گفت متاسفانه امروزه دنیای غرب ضمن تولید و نشر فیلم‌های هالیوودی مسبب ترویج خشونت در بین نسل جوان کشورهای جهان شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين خطاب به مسئولین مدارس راهیان کوثر بیان کرد: مهم‌ترین هدف و مسئولیت شما عزیزان تربیت انسان مؤمن و موحد در عرصه‌های گوناگون جامعه است زیرا که وجود بسیاری از مفاسد اجتماعی در جامعه امروز ضعف تربیتی در دوران تحصیلی این افراد بوده است.

وی تربیت انسان موحد و معتقد به معاد را یکی از اهداف سند تحول بنیادین دانست و گفت: انتقال فرهنگ و ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی به دانش آموزان سبب اجرای این هدف خواهد شد.

حجت‌الاسلام معبودی در ادامه افزود: آشنایی و تعهد به مسئولیت ها و وظایف از دیگر اهداف کلان ذکر شده در سند تحول بنیادین است، و لذا همه در برابر خدا و همنوعان مسئول هستیم و می‌بایست این روحیه مسئولیت پذیری را در مدارس کشور به دانش آموزان آموزش دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين تصریح کرد: هم اینک بیشترین بودجه کشور به سازمان آموزش و پرورش اختصاص داده شده که بخشی از این هزینه صرف امور عمرانی و ساخت مدارس بوده و مابقی در بخش تأمین نیروی انسانی مصرف می‌شود. لذا مسئله عزل و نصب معلمان و استفاده از نیروی متعهد و کارآمد از ارکان خطیر این سازمان بشمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اجرای سند تحول در بخش نیروی انسانی آموزش و پرورش بوده تا با انتخاب معلمان متعهد، تربیت دانش آموزان به نحو مطلوب و شایسته‌ای صورت گرفته و بطبع بسیاری از مشکلات کشور مرتفع گردد.

حجت‌الاسلام معبودی گفت: ما بدنبال تربیت انسان هایی با منطق شهید فهمیده هستیم، آن دانش آموز اسطوره‌ای در نوع خود یک عارف برجسته و عالیقدر بحساب می‌آید زیرا وی در مکتب امام خمینی(ره) و در دامان معلمان انقلابی پرورش یافته و در دوران جنگ تحمیلی به عرصه ظهور رسیده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری جلسات مستمر برای معلمان و مدیران مدارس کشور گفت: می‌بایست در جهت آموزش و ترویج اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در بین متولیان امر تدریس اقدامات اساسی صورت گيرد.

حجت‌الاسلام معبودی اظهار داشت: اولیای دانش آموزان، فرزندانشان را بعنوان امانت بدست مسئولین و معلمان مدارس سپرده لذا در ازای آن وظیفه خطیری بر گردن متوليان مدارس بوده و آنان باید نهایت تلاش خود در بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان بکار گیرند.

وی در پایان یادآور شد: تربيت و پرورش مناسب دانش آموزان و در عین حال رسیدن آنان به قله های موفقیت و کسب مدارج عالی در سطوح مختلف، دارای آثار و برکات متعددی برای مربيان و اساتید مدارس بوده و بعنوان صدقه جاریه برای آنان محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها