حجت الاسلام منتظری:

آمریکا در استراتژی و تاکتیک موفق نبوده است/ گوش شنوایی در رسیدگی به فضای مجازی وجود نداشت

دادستان کل کشور گفت: سالهاست که مقام معظم رهبری مسئولین را در خصوص فضای مجازی مورد خطاب قرار می دهند و هر چه ایشان فرمودند و شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند اما، گوش شنوایی در این زمینه وجود نداشت.
کد خبر: ۹۳۸۶۸۵۸
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه ی هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان به مناسبت گرامیداشت یوم الله ۱۳آبان صبح امروز در سالن همایش شهید حاج قاسم سلیمانی مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور ضمن حضور در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در آستانه ی سیزدهم آبان ماه قرار گرفته ایم که یادآور سه خاطره‌ بزرگ در محور دشمنی های دشمن ملت بزرگ ایران است. این دشمن نه دشمن ملت ایران که دشمن اسلام و نه دشمن اسلام که دشمن ارزش های بشریت است. قریب به شصت سال از بروز این عداوت و دشمنی میگذرد. از سال چهل که جرقه ی انقلاب توسط امام عظیم الشان خورد تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به تبعید امام راحل در سیزده آبان سال چهل و سه گفت: در این هجرت رهبر بزرگوار و بنیانگذار جمهوری اسلامی آرام ننشستند و امام در طول مدت تبعیدش به ساختن بستر و آماده کردن یک حرکت در بین توده ی مردم و فرماندهی آن از راه دور پرداختند.

دادستان کل کشور ادامه داد: دومین حادثه ای که در سیزده آبان سال پنجاه و هفت رخ داد و آن حمله به دانشجویان و به شهادت رساندن تعدادی از دانش آموزان بود که توسط گلوله های هدیه آمریکا به دست دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

منتظری با بیان این که سفارت خانه آمریکا به مرکز جاسوسی و فرماندهی حرکت های علیه انقلاب اسلامی تبدیل شده بود، تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان خط امام نتوانستند این ننگ را برای ملت ایران بپذیرند. گاهی حوادث تاریخی و اتفاقاتی که رخ می دهد حکمتش از دیدگان افراد عادی مخفی است، لکن وقتی انسان موشکافی کند می بیند که این حوادث اتفاقی نیستند. زمان مکان، تقارن و هرکدام از این ها پیام هایی دارند. تبعید امام ، شهادت تعدادی از جوانان این مرز و بوم و هم تسخیر لانه ی جاسوسی یک محور داشتند که آن هم دشمنی های آمریکا یی ها علیه اسلام و حرکت انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این که ما با یک سیر سریع نگاه می کنیم که دشمنی آمریکا با ملت ایران از شصت سال قبل شروع شده و هیچ توقفی هم ندارد، خاطرنشان کرد: از تحلیل این دشمنی ها از یک زاویه برنامه های متنوع و روش های گوناگون و توسل آمریکا به عوامل مختلفی برای میل به اهدافش به کار برده است را می بینیم. از زاویه ای دیگر هم این که آمریکا به چه مقدار توانسته که در این دشمنی ها به اهداف خودش برسد را بررسی می کنیم. آمریکا نه در استراتژی خودش و نه در تاکتیک خودش در هیچکدام موفق نبوده است.

 

دادستان کل کشور با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: آمریکایی ها عرصه دشمنی هایشان را عوض کردند و جهات و عواملش را تغییر دادند و تا به امروز هم به هیچ‌وجه کوتاه نیامده اند و جنگ اقتصادی و تحریم را که از اوایل پیروزی انقلاب شاهدش بودیم را ادامه دادند. در حقیقت نام دیگر تحریم اقتصادی، جنگ اقتصادی است.

منتظری اضافه کرد: جنگ فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی که ریشه ها را مورد هدف قرار می دهد، توسط دشمن شروع شده است. چقدر کار کردیم که بتوانیم در جنگ فرهنگی خودمان را مجهز و مسلح بکنیم؟ دربرابر دشمن هرچه در توان دارید آماده بکنید. در جنگ اقتصادی نوعی ابزار و در جنگ فرهنگی نوعی ابزار متناسب هستند.

حجت السلام منتظری مطرح کرد: جوانان ما به هویت خودشان توجه داشته باشند و همچنین جامعه ی ما به هویت ایرانی اسلامی و پیرو مکتب شیعه بودن خود توجه کند. امروز دیگر لازم نیست که جوانان مارا به پشت مرز های عراق بکشانند امروز دشمن دارد فکر، اندیشه و جان جوانان مارا در اتاق خوابشان مورد هدف قرار می دهد.

وی با طرح این پرسش که ما مسئولین چقدر نسبت به تجهیز جامعمان نسبت به این جنگ خانمان برانداز تلاش می کنیم؟ ادامه داد: سالهاست که مقام معظم رهبری مسئولین را در خصوص فضای مجازی مورد خطاب قرار می دهند و هر چه ایشان فرمودند و شورای عالی فضای مجازی را تشکیل داند اما، گوش شنوایی در این زمینه وجود نداشت. دولتمردانی که منافع خودشان را در رها کردن فضای مجازی می دیدند، آقایان باید یک روز در محضر عدل الهی بایستند و کوتاهی های خودشان را جواب بدهند.

دادستان کل کشور درخصوص پیگیری پرونده ی متهمان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: همکاری های خوبی با دولت عراق انجام شده و تعدادی از افراد به عنوان متهمین پرونده شناسایی شدند. یک سری مکانبات با بعضی از کشور های خارجی انجام شده است.ما وظیفه داریم که این پرونده را در مجامع بین المللی دنبال کنیم و بخشی از این پرونده در وزارت امور خارجه و بخشی در دستگاه قضایی دنبال می شود.

حجت السلام منتظری با بیان این که یک شخصیت والامقام مثل شهید سلیمانی و دانشمندان ارزشمند ما را که مغز متفکر فناوری ما هستند را به شهادت می رسانند و با کمال وقاحت هم مسئولیتش را می پذیرند، تاکید کرد: باید کمپین هایی به وجود بیایند که این کمپین ها در بین مردم مطالبه گری کنند. چرا نبایستی که یک حرکت چشمگیر بین المللی داشته باشیم؟ مگر حرکتی که به نفع مردم است جز وظایف وکلا نیست؟
هشتاد هزاروکیل در این کشور وجود دارد و حتی اگر نصف این وکلا هم یک حرکتی ار خودشان نشان بدهند چقدر می تواند موثر باشد؟

ارسال نظرات