مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان عنوان کرد

نفوذ فرهنگی به منزله تسلط بر اصالت یک ملت است

زنجان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان گفت :فرهنگ هویت و سرمایه یک ملت است و نفوذ فرهنگی به منزله تسلط بر اصالت یک ملت است.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۴۵
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت الاسلام حسن بیگدلی در نشست تبیین نفوذ فرهنگی در جمع مسئولین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت :ازدیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  نفوذ فرهنگی به معنی تسلط گام به گام و نرم فرهنگی بر اصالت یک ملت است و در تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه برای ترویج فرهنگ و سیاست خود راه و روش زندگی و دیدگاه های خود را آرام آرام  وارد ملت های دیگر کرده و هویت اصلی ملت ها را از بین می برند.

 

نفوذ فرهنگی به منزله تسلط بر اصالت یک ملت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان تصریح کرد : به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جنگ نرم یعنی جنگ به وسیله ابزارهای فرهنگی مانند نفوذ، دروغ، شایع پراکنی و تبلیغات نامناسب که نمونه ای از  ابزارهای فرهنگی است .

 

این مسئول در ادامه عنوان کرد :نفوذ زمانی اتفاق می افتد که حریمی وجود نداشته باشد در حالی که هر کشور حریمی برای خود دارد و بیگانگان در آن  حق و حقوقی  ندارند.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در بحث فرهنگی،هر کشور فرهنگ خاص خود را دارد، بیان کرد :برای فرهنگ هر کشور مواردی نظیرنوع پوشش، عقاید،سبک زندگی و.....به عنوان حریم مشخص شده که این موارد نشان دهنده فرهنگ کشور است و هیچ کشور بیگانه ای نمی‌تواند در آن  دخالت کند.

 

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از همان اولین سالهای پایان دفاع مقدس، دست دشمنان را خوانده و خبر از تهاجم و شبیخون فرهنگی آنان دادند،اضافه کرد: طبق فرموده ایشان دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط سعی می کند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می کند یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی و یک قتل عام و غارت فرهنگی است.

 

این مسئول با بیان اینکه زمانی از مقاومت  صحبت می شود ذهن ها به سمت مقاومت نظامی می رود، اظهار داشت : بالاتر از مقاومت امنیتی و نظامی، مقاومت فرهنگی  است که باید حصار فرهنگی در کشور ایجاد شود.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با بیان اینکه اگر مسئله فرهنگی در  جامعه از بین برود امنیت کشور نیز از بین می رود،افزود:دشمن برای نفوذ برنامه ریزی و روش های مختلفی در زمینه فرهنگی،سیاسی، اقتصادی و امنیتی  برنامه ریزی کرده است.

 

این مسئول با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، گفت : طبق توصیه ایشان  نفوذ فرهنگی  از همه انواع نفوذ ها خطرناک تر است به گونه ای که این مهم در اولویت قرار دارد.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه اگر نهادی ناکارآمد شد آنجا محل نفوذ است، خاطرنشان کرد : اگر نهاد ها ناکارآمد و ضعیف عمل کنند نفوذ اتفاق می افتد و همچنین خانواده یک نهاد کوچک است که اگر ضعیف باشد نفوذ در آن اتفاق می افتد و خانواده از لحاظ تربیتی، اعتماد و…… دچار مشکل و ضعف خواهد شد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به راهکارها و سیاست ها برای مقابله با نفوذ فرهنگی، تاکید کرد : ترویج و تقویت هویت باورهای فرهنگی، اشراف اطلاعاتی ،کنترل و هدایت سلبی اجتماعی رسانه های صوتی و تصویری، نهادینه سازی گفتمان فرهنگی و اسلامی، توسعه ظرفیت های علمی و پژوهشی و تبیین عملکردهای پژوهشی- تحقیقی از جمله راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگی می باشد.

 

ارسال نظرات