نخستین برف پاییز بر فراز اردبیل

بارش نخستین برف پاییز امسال از حوالی عصر چهارم آبان در اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان چهره منطقه را دگرگون و روستاییان را شادمان کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۴۴۴
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

نخستین برف پاییز بر فراز اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بارش در اردبیل از عصر امروز به صورت برف آغاز شده و در ساعات نخست شدت داشت اما از دقایقی قبل از مقدار آن کاسته شده است.

این برف فقط روی شاخ و برگ درختان ، فضاهای سبز ، زمین‌های خاکی و خودروها نشسته و در سطح گذرگاه‌های آسفالت شهر اردبیل به محض فرود بر زمین ذوب می‌شود.

دمای اردبیل در زمان کنونی منفی یک درجه سانتی‌گراد بوده و باد گاهی با بیشینه سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت از جانب شمال غرب می‌وزد.

هرچند این دگرگونی جوی در سطح اردبیل مشکلات چندانی در پی نداشت اما در روستاها و گردنه‌های مرتفع منطقه حجم بطور نسبی سنگین داشته و مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.

از تمام شهرستان‌های سردسیر استان اردبیل بارش برف و از جلگه گرمسیر مغان در شمال این استان باران گزارش شده است.

این بارندگی‌ها که تا ساعات نخست چهارشنبه با شدت و ضعف متناوب ادامه می‌یابد به عنوان دومین بارش موثر در منطقه اردبیل و بعضی از نقاط این استان باعث خوشحالی روستاییان و کشاورزان که از ابتدای سال زراعی جاری با خشکسالی و کم‌آبی مواجه‌اند، شده است.

اداره کل مدیریت بحران اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی از ساکنان این استان خواست تا موارد احتیاط از قبیل رانندگی با سرعت مطمئنه در جاده‌های برفی ، مه‌آلود و لغزنده ، خودداری از کوهنوردی ، بازبینی مکان‌های حساس به سرما و نظایر آن را رعایت کنند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. ریزش برف از اوایل آبان در منطقه معمول است. درست در همین روزها از آبان سال ۱۳۹۵ بارش ۳۵ سانتیمتر برف روی درختانی که خزانشان کامل نبود شاخه‌های بزرگ را شکست و با افتادن آنها روی خطوط انتقال نیرو سبب بروز بحران بواسطه خاموشی برق در این شهرستان شد.

ارسال نظرات