ناخرسندی قطر از خودداری آمریکا در فروش پهپاد

قطر از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سبب تاخیر در پاسخ به درخواست دوحه برای خرید پهپاد‌های پیشرفته از واشنگتن ابراز ناامیدی کرد.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۰۴
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری بسیج، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت؛ قطر از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سبب تاخیر در پاسخ به درخواست دوحه برای خرید پهپاد‌های پیشرفته از واشنگتن ابراز ناامیدی کرد.


دولت قطر به طور رسمی درخواست خرید چهار فروند پهپاد " MQ-۹B Predator " را از آمریکا مطرح کرده است که به گفته این کشور برای نظارت بر تاسیسات گاز طبیعی و زیر نظر گرفتن تروریست‌ها در منطقه استفاده خواهد شد.


یک مقام قطری در گفتگو با وال استریت ژورنال اعلام کرد بدان علت ناامید شده ایم که هیچ نشانه مشخصی از اینکه چرا درخواست ما به تاخیر افتاده است وجود ندارد.


وی افزود: عملیات تخلیه اخیر در افغانستان اثبات می‌کند که قطر همواره آماده حمایت از متحدان خود با هدف برقراری امنیت و ثبات است.


به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات قطری و آمریکایی اعلام کردند این پهپاد‌ها که ارزش آن‌ها ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است قطر را به کشوری قدرتمندتر در عرصه دفاعی در منطقه خود تبدیل خواهد کرد.


بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، قطر پس از عربستان سعودی دومین خریدار بزرگ تجهیزات نظامی آمریکاست.


آمریکا امیدوار است علیرغم عقب نشینی نظامی این کشور به ویژه در بحبوحه نفوذ چین در منطقه، نفوذش را در منطقه خلیج فارس حفظ کند.


قطر به منظور هماهنگی با منافع آمریکا، پیشنهاد‌های چین را برای همکاری نزدیک‌تر در سال ۲۰۱۸ رد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار