ارسال پیامک جعلی سامانه ثبت ثنا روشی برای کلاهبرداری سایبری

مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضائیه و با ارسال پیامک جعلی با محتواهایی نظیر ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم قضائی و غیره، کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با درخواست کسر وجه، از حساب شهروندان برداشت می کنند.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۰۷
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب تهران، گفت: مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضاییه و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم و غیره کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با درخواست کسر وجه، از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌نمایند.
سرهنگ موسوی افزود: شهروندان عزیز به این موارد دقت کنند: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک است؛ به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست. پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی گردد. برای اطمینان، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه نمایند.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب تهران با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
  خبرنگار بسیج در شهریار/محمدرضاگودرزی

ارسال نظرات