رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان هشدار داد؛

اخذ بیعانه شیوه ای برای کلاهبرداری از شهروندان

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان، اخذ بیعانه را شیوه ای برای کلاهبرداران دانسته و بر ضرورت توجه شهروندان، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۰۶
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب تهران، گفت: بیعانه یا پیش پرداخت، پولی است که خریدار پیش از دریافت کالا یا خدمات، به فروشنده می‌دهد. این مبلغ، بخشی از هزینه کالاست و مابقی آن پس از اینکه معامله حتمی شد، از سوی خریدار پرداخت می‌شود. اما چرا بعضی فروشندگان اصرار به دریافت بیعانه دارند؟ اگر خریدار بیعانه داد ولی چیزی که دریافت کرد با سفارش او متفاوت بود چه؟ آیا فروشنده بیعانه را پس خواهد داد؟ آیا پرداخت امن می‌تواند جایگزینی برای بیعانه باشد؟
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی ازاولویت‌های پلیس فتاست،به هموطنان توصیه کرد: *برای کاریابی یا دریافت خدمات هرگز مبلغی را بابت ثبت‌نام واریز نکنید‍.*از بیعانه دادن خودداری کرده و بعد از تحویل کالا مبلغ را واریز کنید.*کلاهبرداران بعد از دریافت وجه، پاسخگوی تماس‌ها نخواهند بود.*وقتی قیمت کالا پایین‌تر از عرف بازار بود بیشتر احتیاط کنید.
وی افزود: درصورت مشاهده هرگونه موردمشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را دراولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وبسایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
  خبرنگار بسیج درشهریار/ محمدرضاگودرزی

ارسال نظرات