عباس زاده در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

تقویت ارتباطات اقتصادی اولویت سفرهای وزیر خارجه است/ راهبرد دولت؛ تقویت دیپلماسی اقتصادی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه راهبرد دولت جدید، تقویت دیپلماسی اقتصادی و سیاست خارجی است، گفت: تقویت ارتباطات اقتصادی اولویت سفرهای وزیر خارجه است.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۸۳
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در ارتباط با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای سوریه، لبنان و روسیه و محورهای اصلی این مذاکرات، اظهارداشت: برنامه دولت این است که ارتباطات خود را با کشورهای محوری پیمان شانگهای ارتقا دهد و این، مستلزم داشتن برنامه راهبردی طولانی مدت است که قبلاً با چین چنین روابطی بوده و با روسیه هم باید چنین ارتباطاتی داشته باشیم.

وی یکی از محورهای بحث در این سفرهای وزیر امور خارجه کشورمان را ارتقای سطح تعاملات و ارتباطات با کشور روسیه دانست و افزود: طبیعتاً در حاشیه این بحث، تحولات مربوط به قفقاز هم مطرح شده و همچنین امکان ادامه مذاکرات مربوط به برجام از دیگر مباحث مطرح شده است.

تقویت ارتباطات اقتصادی اولویت سفرهای وزیر خارجه است/ راهبرد دولت؛ تقویت دیپلماسی اقتصادی

عباس زاده ادامه داد: در لبنان و سوریه هم رایزنی های لازم برای تقویت محور مقاومت و حمایت از لبنان مطرح شده است و با توجه به اینکه متاسفانه در ماه‌های اخیر به نوعی با توطئه‌های رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش در منطقه علیه لبنان اتفاقاتی صورت گرفته، جهت خنثی کردن این توطئه ها و کمک هایی که میشود برای کشور انجام داد، مواردی مورد بررسی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در سوریه هم به نوعی تلاش برای تقویت محور مقاومت، سرفصل های صحبت ها و رایزنی ها بوده است.

عباس زاده در خصوص دیدار امیرعبداللهیان با همتای سوری، گفت: ایران و سوریه وارد مرحله جدیدی از روابط تجاری و اقتصادی شده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه و راهبرد دولت جدید، تقویت دیپلماسی اقتصادی و سیاست خارجی است، ادامه داد: در این راستا محصول و فرآیند سیاست خارجی باید در سبد ارتباطات اقتصادی بریزد، و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد که کشورهای مستقل برای همکاری های اقتصادی را در کنار پیمان هایی همچون شانگهای در کنار خود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این ارتباطات و همگرایی ها لازمه دنیای امروز است، تصریح کرد: کشورهای انقلابی و مستقل و کشورهایی که به نوعی در جریان یکجانبه گرایی آمریکا و غرب هضم نشده اند، از جمله کشورهایی هستند که برای این ارتباطات مناسب هستند.

وی گفت: طبیعتاً تقویت ارتباطات اقتصادی در این سفرها از اولویت های سفری وزیر امور خارجه خواهد بود.

خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال نظرات
آخرین اخبار