آمارهای تحسین برانگیز پلیس از وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در کشور

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ در امور امنیتی رتبه ۳۱ در در شرارت رتبه ۲۶ در مفاسد اجتماعی رتبه ۳۳ در نزاع رتبه ۳۱ و در جرایم مالی رتبه ما بر اساس ارزیابی‌ها ۳۲ است که آمار حاکی از امنیت پایدار و مطلوب در کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد .
کد خبر: ۹۳۸۲۸۸۰
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سردار کیقباد مصطفایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امسال ۵۶ برنامه درون و برون‌ سازمانی داشتیم که به منظور ارتقاء امنیت برگزار شد شعار امسال پلیس هوشمند امنیت پایدار است که تنها شعار نیست بلکه حقیقتی است که در ناجا نهادینه شده است و هدف در بیانیه گام دوم رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

فرمانده پلیس استان گفت: برخورداری از هوشمندی نیاز رسیدن به پلیس در تراز انقلاب است که چه در ابعاد تجهیزات و چه در بعد نیروی انسانی باید توجه ویژه به آن داشته باشیم تا بتوانیم مطالبات مردم را به خوبی جوابگو شویم.

رئیس پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به برکت خون شهدا و شهدای حریم امنیت شاهد امنیت مطلوب در سطح کشور هستیم از لحاظ امنیت دغدغه‌ای نداریم استان ما در این زمینه وضعیت مطلوبی داشته و نسبت به سایر استانها در ارزیابی‌ها و در شاخص‌های مختلف امنیت بالاتری داریم.

مصطفایی گفت: در سرقت رتبه ۲۷ کشور را داریم یعنی ۲۶ استان دیگر سرقت بیشتری از ما دارند که در میان ۳۴ رده چنین وضعیت خوبی داریم.

وی افزود: در امور امنیتی رتبه ۳۱ در شرارت رتبه ۲۶ در مفاسد اجتماعی رتبه ۳۳ در نزاع رتبه ۳۱ و در جرایم مالی رتبه ما بر اساس ارزیابی‌ها ۳۲ است که آمار حاکی از امنیت پایدار و مطلوب در کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

این فرمانده افزود: در طول ۶ ماه و ۲۰ روز گذشته در کشف سرقت ۱۵ درصد افزایش کشفیات داشتیم قتل‌های استان در سال گذشته به صورت ۱۰۰ درصدی کشف و امسال تاکنون نیز 90 قاتلین شناسایی و دستگیر شده‌اند و پلیس برای یکی دو پرونده دیگر به شدت در حال پیگیری است.

مصطفایی گفت: در شرارت ۵۶ درصد کاهش داشتیم 4.5 تن کشفیات مواد مخدر ما در استان بوده بیش از ۱۳۰۰ نفر سارق در 6 ماه گذشته بازداشت و تحویل مراجع قانونی شدند که اکنون در حبس قرار دارند بیش از ۷۵۰ قبضه کشفیات سلاح و مهمات از دیگر اقدامات برجسته در ایجاد امنیت بوده است.

فرمانده پلیس استان یادآور شد: در کنار اقدامات مقابله با مواد مخدر و اقدامات ایجابی در حوزه فرهنگی کلاس های آموزشی حضوری و مجازی داشتیم تهیه انیمیشن پیام‌های صیانتی پوستر و بنر تهیه و تولید کرده‌ایم.

وی گفت: در ماموریت فوریت‌های پلیسی در ۶ ماهه اخیر مورد تماس مردمی با ۱۱۰ تعداد 85 هزار و 116 مورد منجر به عملیات پلیسی شده و میانگین روزانه ۱۸۵۰ تماس تلفنی داشته ایم و هر روز ۴۲۰ مورد عملیات پلیسی ناشی از تماس‌های مردمی بوده که هر سه و نیم دقیقه یک عملیات داشته‌ایم.

این فرمانده افزود: از مطالبات مردم برخورد با اراذل و اوباش بوده که در دستور کار قرار گرفته و قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش را ایجاد کردیم حاصل این قرارگاه از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تاکنون شناسایی ۳۹۹ اراذل و اوباش بوده که ۲۰۹ نفر تذکر گرفتند.

وی گفت: همچنین تعداد ۴۵۰ نفر از اراذل و اوباش گذشته و شناسایی شده جدید دستگیر و ۵۲ سلاح گرم و ۶۰ سلاح سرد از آنها کشف کردیم و ۶۸ دستگاه خودروی آنها نیز توقیف شد و اکنون ۲۹۸ اراذل و اوباش در زندان‌ها به سر می برند و در حال سپری کردن مجازات خود هستند و ۱۰۷ نفر نیز با قرار وثیقه مناسب آزاد شده و در کنترل هستند.

مصطفایی به دیگر اقدامات پلیس استان اشاره کرد و گفت: پلیس فتا نظارت خوبی بر فضای مجازی دارد ۹۰ درصد از پرونده ها منجر به کشف و دستگیری متهم شده سامانه آموزش غیرحضوری داریم نمایشگاه پویش خرید در بستر امنیت برگزار و آموزش‌های لازم در فضای مجازی داده شده است و برخورد مناسب با اخلالگران فضای مجازی صورت گرفته است.

وی افزود: در پلیس راه و راهور اقدامات مناسبی داشتیم فرهنگ‌سازی در رابطه با مقررات ترافیکی صورت گرفته ۷۲۵ دقیقه تولید برنامه در صدا و ۸۰۰ دقیقه از سیما و ۲۸۷۵ پیام آموزشی در فضای مجازی داشته‌ایم برگزاری نشست‌های تخصصی با رسانه‌ها و سایت‌های استان داشته و پیگیری در خصوص نقاط حادثه خیز استان و علامت گذاری آنها داشتیم که تعدادی از آنها نیز برطرف شدند.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : در حوزه رضایتمندی سال گذشته ۹ درصد و امسال ۱۲ درصد از پلیس رضایتمندی مردم بیشتر بوده و تقدیر از پلیس استان ۲۱ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار