آیت الله رئیسی:

فارس میزبان هفتمین سفر دولت/ ایجاد اشتغال از حقوق مردم و از وظایف دولت است/ دولت دست دلالان را قطع می‌کند

استان فارس امروز مقصد هفتمین سفر رئیس‌جمهور بود،رئیسی در حضور نخبگان گفت که واکسیناسیون و معیشت اولویت‌ دولت است و در دیدار دیگری هم بر رفع دغدغه‌ ورزشکاران تأکید کرد؛وزرا نیز به شهرستان‌ها رفتند.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۷۰
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز استان فارس در هفتمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان فارس بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر روز پنجشنبه خود به استان فارس با جمعی از نخبگان فارس در حوزه‌های مختلف دیدار کرد. رئیس‌جمهور در ادامه هفتمین سفر هیئت دولت به شهرستان‌ها در استان فارس قرار است در شورای اداری استان نیز حضورداشته باشد. این در حالی است که رئیسی دیداری با علمای استان فارس نیز داشت.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در جمع مردم شیراز گفت: اجتماع ما به نحوی است که همراه رعایت اصول بهداشتی است و دوست داشتم بسیاری از مردم را زیارت میکردم لکن شرایط اجازه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بزرگترین نعمت برای انسان نعمت هدایت است. انسان در پرتو فراگرفتن قرآن در  انسانیت قرار می گیرد. حافظ یک عارف قرآنی بود. هزاران شهید استان فارس در پرتو فراگیری قرآن و بهره مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور گفت: حرکت دولت در جهت اجرای قانون، شناخت کاستی ها و محرومیت ها و جبران آن است. استان فارس ظرفیت‌های خوبی دارد و قطب معادن، کشاورزی، گردشگری، بازرگانی و تجارت است. این خطه نباید مشکل بیکاری داشته باشد. ایجاد اشتغال از حقوق مردم و از وظایف دولت است. 

رئیسی تصریح کرد: اولویت دولت مبارزه با ویروس منحوس کرونا است و به حمد الله با واکسیناسیون تا حدودی نگرانی رفع شده اما نباید بگذاریم موج جدید ایجاد شود. کسانی که واکسینه نشده‌اند برای واکسیناسیون بیایند. کنترل تورم، مبارزه با گرانی‌ها و رونق دادن کسب و کار مساله دیگر دولت است. 

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مدارس حضوری شده و بقیه نیز حضوری خواهد شد و محدودیت‌های کسب و کارها برداشته خواهد شد. استان فارس نقش بزرگی در تولیدات محصولات کشاورزی و معدنی دارد. دست دلال ها را قطع خواهیم کرد. ما دنبال این هستیم که دولت با مشارکت مردم در مسیر تولید تا عرضه کالاها نظارت داشته باشد. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب‌های گردشگری بهداشت است، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های عظیم استان فارس را با کمک مردم احیا کنیم و مشکل بیکاری در استان فارس نداشته باشیم و مشکل مسکن در این استان حل شود. میدان دار در این عرصه مردم خواهند بود و ما هم حامی مردم در این موضوعات خواهیم بود.

رئیسی بیان داشت: عده‌ای می‌گویند سفرهای استانی هزینه دارد، به آنها می‌گویم اگر به کارخانه‌ای که ۸ سال منتظر تسهیلات مانده سر نزنم چگونه مشکل حل خواهد شد؟، شنیدن کی بود مانند دیدن؟ ما مصمم به حضور در بین مردم هستیم و رفع مشکلات را در این حضور می‌بینیم.

وی تاکید کرد: مدیر در میدان می‌تواند تاثیر گذاشته باشد. باید در میدان آمد. ما به میزان اعتبارات قول و وعده می‌دهیم. بالاخره باید مشکل مردم حل شود. ما رفع برخی مشکلات را در این حضور بین مردم می بینیم. 

در هفتمین سفر هیئت دولت به استان فارس، برخی از اعضای کابینه دولت سیزدهم نیز به این استان سفرکرده و به نمایندگی از رئیس‌جمهور در شهرستان‌های فارس حضور پیداکرده‌اند. بر این اساس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز به این منطقه سفر کرد.

این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی نیز با همراهی نماینده جهرم، خفر و داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی به این مناطق سفر کرد. رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز به همراه نمایندگان شیراز و زرقان در شیراز حضور دارد.

در ادامه سفرهای وزرای دولت سیزدهم به استان فارس، فاطمی امین وزیر صمت نیز با همراهی نماینده سروستان، خرامه و کوار به این حوزه‌ها سفر کرد و اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با همراهی نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در مجلس به این مناطق رفت.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در طول این سفر به شهرستان‌های رستم و ممسنی سفر کرد؛ لازم به ذکر است که وزیر نفت به شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد و قیروکارزین و وزیر نیرو نیز به شهرستان‌های کازرون و کوهچنار رفت. محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این سفر هیئت دولت را همراهی کرد.

آخرین اخبار از سفر رئیس‌جمهور و وزرای دولت را در زیر می‌خوانید

۸:۰۳ بیکاری و خشک‌سالی دو مشکل مهم فارس است / احصاء ۱۰۰ طرح برای توسعه استان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: سفر به استان‌ها پیش از آنکه به وقوع بپیوندد باید حتماً دارای برنامه ریزی باشد و هدف آن نیز رفع مشکلات استان‌ها باشد.

وی افزود: کارگروه تخصصی پیش از سفر رئیس جمهور به استان‌ها اعزام شده‌اند و در استان فارس بیش از ١٠٠ طرح برای استان احصاءشده تا بتوان نسبت به توسعه فارس اقدام کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مشکل خشکسالی از مسائل مهمی است که مردم و دولت را رنج می‌دهد و در تلاش هستیم تا این مشکل را در استان فارس برطرف کنیم

وی ادامه داد: فارس استانی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معادن و خدمات دهی به بخش بازرگانی و تجارت توانمند و در حوزه اقتصاد دارای پتانسیل‌های مختلفی است اما تاکنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده از این رو دولت در تلاش است تا تمامی پتانسیل‌های استان فارس را به کار ببندد تا شاهد توسعه فارس در تمامی ابعاد باشیم.

رئیسی افزود: بیکاری از جمله مشکلاتی است که دولت را دچار مشکل کرده است از این رو در تلاش هستیم تا مشکل اشتغال را در استان فارس و سایر استان‌ها برطرف کنیم.

۰۸:۴۴ وزیر جهاد کشاورزی وارد زرین دشت شد / مشکلات کشاورزان بررسی می‌شود

در ادامه سفرهای استانی هیأت دولت، صبح امروز پنجشنبه وزیر جهاد کشاورزی به همراه محمد جواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس وارد زرین دشت شد. در برنامه کاری امروز سفر وزیر جهاد کشاورزی به زرین دشت قراراست سید جواد ساداتی نژاد پس از گلباران قبور مطهر شهدای شهر شهرپیر از شهرک کشاورزی (گلخانه‌ای) فجر ایزدخواست در منطقه گلگویه زرین دشت دیدن کند.

ساداتی نژاد پس از این بازدید، در شورای اداری زرین دشت در سالن اجتماعات پارک زیتون حاجی آباد حضور پیدا خواهد کرد و پس از بررسی مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان از کانال‌های پایین دست سد خسویه این شهرستان نیز دیدن می‌کند.

۹:۲۶ دولت از رکود و رخوت گذشته خارج شده است / تصمیمات بر اساس واقعیت

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز از رکود و رخوت گذشته خارج شدیم و مردم نشاط و تحرک را در رئیس جمهور خود می‌بینند و امیدوارانه حرکت می‌کنند.

محمد حسینی گفت: از نگاه رئیس جمهور ایران فقط تهران نیست و باید به تمامی شهرهای ایران رفت و با مردم صحبت کرد تا تصمیمات درست گرفته شود.

۹:۳۴ دست دلالان نهاده‌ها باید قطع شود / دولت در حال حل مسائل است

ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه پس از بازدید از کارخانه شهرستان مرودشت در جمع روستاییان کِناره در این شهرستان قرار گرفت و گفت: باید دست دلالان قطع و نهاده‌های دامی راحت و بدون مشکل و واسطه در اختیار دامداران قرار بگیرد.

وی گفت: دولت در این حوزه و سایر بخش‌ها در حال تلاش برای رفع مشکلات و مسائل است از این رو دامداران و کشاورزان نباید امید خود را از دست بدهند.

رئیسی گفت: کشاورزان و دامداران هرکاری که در راستای تولید انجام می‌دهند، یک گام در جهت توسعه کشور و رونق تولید برداشته اند از این رو کارهای کشاورزان و دامداران امروزه برای کشورمان قدرت تولید می‌کند.

رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به موضوع واردات نیز گفت: افرادی که اعلام می‌کنند که باید گوشت و محصولات کشاورزی را از خارج از کشور وارد کنند به استقلال ایران اعتقادی ندارند.‌

رئیسی بیان کرد: باید هر محصول کشاورزی در داخل کشور ولو با هر زحمتی تولید شود البته ممکن است در ابتدا هزینه‌ها بالا برود اما به مرور زمان هزینه‌ها کاهش می‌یابد اما این روند به استقلال کشاورزی کشور کمک می‌کند.

وی گفت: از سوی دیگر دولت باید دسترسی کشاورزان و دامداران را به مواد مورد نیازشان ازجمله نهاده‌ها تسهیل کند.

۹:۵۵ وزیر نیرو وارد شهرستان کازرون شد

وزیر نیرو که به نمایندگی از رئیس جمهوری و در قالب هفتمین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان فارس سفر کرده است، هم اکنون وارد شهرستان کازرون شد و مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

۱۰:۲۳ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری وارد شیراز شد

زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، بازدید از پروژه‌های موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس، بازدید از مجموعه جهانی پاسارگاد و مجموعه جهانی تخت جمشید ازجمله برنامه‌های سفر ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان فارس است.

۱۰:۲۳ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری وارد شیراز شد

بهرام عین الهی وزیر بهداشت پیش از ظهر پنجشنبه در سفر به استان فارس و شهرستان لارستان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در جامعه رعایت شود مسئله شیوه نامه‌های بهداشتی است از این رو تمامی آحاد جامعه حتی در صورتی که واکسن خود را دریافت کرده باشند باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: برخی بر این باورند که اگر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند دیگر نیازمند آن نیستند که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند این در حالی است که تزریق واکسن موجب خواهد شد مرگ و میر کرونا کاهش یابد اما این واکسن از ابتلای افراد به بیماری ممکن است جلوگیری نکند.

۱۰:۴۲ تصویب منابع مالی آزاد راه شیراز به اصفهان / ساخت ۲ میلیون خانه

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر پنجشنبه در شورای اداری زرقان با اشاره به برنامه‌ها برای تولید مسکن در استان فارس گفت: قرار بر این است که در کل کشور ظرف چهار سال ۴ میلیون واحد مسکونی احداث شود و به این منظور باید در فاز نخست احداث ۲ میلیون واحد مسکونی شروع شود برای ساخت مسکن در استان فارس مشکلی از لحاظ زمین نداریم تسهیلات خوبی نیز در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده و خدمات دولت در این زمینه نیز رایگان است.

وی ادامه داد: بر این موضوع در جلسه روز گذشته تاکید شد که همه مردم فارس که نیاز به مسکن دارند و فرم ج آن‌ها سبز است، می‌توانند برای دریافت مسکن ثبت نام کنند. با توجه به تجربه مسکن مهر و اقدام ملی بنا بر این است که متقاضی محور مسکن بسازیم. بنابراین هرجا که مردم ثبت نام کنند، زمین دولتی داریم و خدمات تسهیلات نیز به متقاضیان ارائه می‌شود. در روستاها نیز بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی تعهداتی دارد.

 

۱۱:۲۲ رئیسی از تخت جمشید بازدید کرد

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در ادامه حضور خود در شهرستان مرودشت از میراث جهانی تخت جمشید بازدید کرد.

رئیسی در جریان این بازدید گفت: بناهای تاریخی مثل سایت جهانی تخت جمشید از هنر فاخر هنرمندان این مرز و بوم حکایت دارد. وی با اشاره به اینکه تخت جمشید یک پیام دیگر هم دارد، گفت: تخت جمشید خطاب به ستمگران پیام می‌دهد که عاقبت ظلم به مردم چیست.

در حاشیه این بازدید، یک نوجوان خود را به رئیس جمهور رساند و گفت: من از همدان آمده‌ام. من و دیگر بچه‌های پایگاهمان شما را خیلی دوست داریم. رئیس جمهور نیز پاسخ داد که سلام من را به بچه‌های پایگاه خودتان برسانید و بگویید امید ما به شما جوان هاست.

۱۱:۴۹ رئیس جمهور از کارخانه کاغذ سازی زرقان بازدید کرد / تاکید بر خودکفایی در تولید کاغذ

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در ادامه سفر خود به استان فارس، در حاشیه بازدید از کارخانه کاغذسازی زرقان در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانیم در این بخش خودکفا باشیم و نیازی به واردات کاغذ نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بازدید از کارخانه‌ای در شمال داشتم اما این کارخانه از کاغذهای باطله کاغذ مورد نیاز را تأمین می‌کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این کارخانه ۸۷ درصد پیشرفت داشته اما برای ۱۳ درصد کار سال هاست که انجام نشده و روا نیست این سرمایه گذاری راکد باشد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: اینجا جای مصرف تسهیلات بانکی است که با راه اندازی ان حدود ۶۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

۱۲:۱۳ رئیس جمهور در آرامگاه حافظ حضور یافت

آیت الله ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در ادامه سفر خود به استان فارس در آرامگاه حافظ شیرازی حضور یافت و با برخی از افرادی که در آرامگاه حضور داشتند دیدار کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه با حضور در آرامگاه حافظ، گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی، و حافظِ هویت ملی و دینی ایرانیان است. وی تصریح کرد: غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است و دیوان او که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.

۱۴:۰۲ تامین ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آزاد راه شیراز به اصفهان

۱۴:۵۱ وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون بازدید کرد

۱۴:۵۸ وزیر بهداشت به لامرد رفت

۱۵:۲۱ اشتغال و بیمه بانوان هنرمند سرپرست خانوار در اولویت است

۱۵:۳۱ مصوبات سفرهای استانی تا تحقق کامل پیگیری می شود

احمد وحیدی در حاشیه هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان فارس افزود: در گام نخست، قبل از سفر استانی، جلسات خوب و قوی از نظر کارشناسی در تهران با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و استاندار و مسئولان استانی برگزار و مسائلی که از قبل شناسایی شده، بحث و بررسی می‌شود و راهکارهای رفع آنها در قالب مصوبات سفر استانی تدوین می‌شود.

وحیدی گفت: در زمان سفر استانی نیز تعدادی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهوری به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در مناطق مختلف استان‌ها حضور می‌یابند و در صورت نیاز این مناطق به تدوین مصوبات گره‌گشا از مشکلات، موارد را برای بررسی در هیأت دولت مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه دولت در رفع موانع بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان فارس جدیت دارد، گفت: در مرحله سوم و بعد از سفر نیز مصوبات سفرهای استانی دولت تا تحقق کامل پیگیری می‌شوند.

۱۵:۴۸ سهمیه بندی مواد اولیه پتروشیمی و فولاد پایان خواهد یافت

رضا فاطمی امین بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه اداری شهرستان سروستان با اشاره به اینکه جهت تأمین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در چند ماه آینده دیگر شاهد سهمیه بندی نخواهیم بود افزود: سازو کارهای لازم جهت این امر در دست بررسی است.

وزیر صمت افزود: با مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت و تجارت آشنایی کافی دارد و آگاهی دارد که تورم کالاهای صنعتی باعث مشکل در تأمین منابع مالی می‌شود.

۱۵:۴۹ آب و بیمارستان منطقه کناره مرودشت با جدیت پیگیری می شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، عصر پنجشنبه در ادامه سفر به استان فارس در جمع مردم کناره در شهرستان مرودشت اظهار داشت: آب روستا و منطقه از مشکلات جدی مردم است که استاندار فارس باید آن را با جدیت دنبال کند.

وی بیان کرد: این مهم جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است و با پیگیری‌های استاندار، این موضوع با فوریت و بلافاصله پس از سفر دنبال خواهد شد و در مدت زمان کوتاه حل می‌شود.

۱۵:۵۸ دغدغه های قهرمانان ورزشی در اسرع وقت حل می شود

آیت الله ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر خود در استان فارس در جمع برترین‌های ورزشی استان که در مسابقات جهانی برای ایران کسب افتخار کرده بودند حضور یافت و از این افراد تقدیر به عمل آورد.

وی بیان کرد: این افراد باید خاطرشان جمع باشد و با توانایی و تمرکز بالا به تمریناتشان بپردازند از این رو مشکلات و دغدغه‌های شما در بخش‌های مختلف نظیر شغل و… به زودی حل می‌شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران عنوان کرد: شما یک انگیزه خدایی هم دارید که قهرمانان کشورهای دیگر ندارند.

۱۶:۵۵ اجرای عدالت یکی از عقب افتادگی های کشور / دست دلالان قطع می شود

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جریان دیدار با علما و نخبگان استان فارس افزود: اولویت اولی که در دولت به آن پرداخته شد موضوع واکسیناسیون بود و در تلاش بودیم که در کوتاه‌ترین زمان نسبت به واکسینه کردن جامعه اقدام کنیم اما اولویت دوم موضوع معیشت است و در تلاش هستیم تا کسب و کارهای مردم دارای رونق باشند.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها بازگشایی خواهند شد و مدارس نیز به زودی بازگشایی می‌شوند و بعد از این رویداد شاهد خواهیم بود که کسب و کارهای به چرخه تولید باز می‌گردند و با حمایت مردم رونق در کسب و کارها ایجاد می‌شوند این در حالی است که فارس یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: استاندار فارس باید زمینه فراهم کردن عرضه محصولات صنایع دستی را فراهم کنند و باید این امکان وجود داشته باشد که افراد بتوانند کالای خود را بدون حضور دلالان عرضه کنند و دولت تلاش خواهد کرد تا دست دلالان را در تمامی عرصه‌ها قطع کند و با توجه به اینکه دولت مردمی است باید تمامی مردم تلاش کنند تا در کنار دولت نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود اقدام کنند.

 

۱۷:۱۹ سد نرگسی سال آینده آبگیری می شود / تخصیص ۴۰۰ میلیون متر معکب آب از خلیج فارس

وزیر نیرو در جریان سفر به کازرون اعلام کرد: تلاش می‌کنیم سد نرگسی تا حداکثر پایان سال آینده به مرحله آبگیری برسد اما نکته مهم اجرای شبکه آبیاری است که به صورت خط لوله قرار است اجرا شود که سال آینده این امر رخ خواهد داد.

محرابیان ادامه داد: فارس از حمله استان‌هایی است که تخصیص اولیه برایش صادر شده و در جلسات تهران میزان تخصص به ۴۰۰ میلیون متر مکعب در سال نیز افزایش یافت.

مسعود میرکاظمی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس و معاونین مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه ادامه مسیر اشتباه بودجه ریزی در سالیان گذشته، منطقی و عادلانه نیست اظهار داشت: با اقدامات مطالعاتی و انجام کارهای اساسی، بنا داریم تغییر ریل بودجه ریزی در کشور را به منظور پیشگیری از آسیب‌های جدی عملیاتی کنیم.

وی، سیاسی کردن مسائل اقتصادی، آدرس غلط دادن، فراموش کردن واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور و گره زدن سرنوشت کشور به موضوعات توهمی را از جمله نتایج بروز مشکلات امروزی کشور دانست و تاکید کرد: ما نمی‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم و امکان ادامه این راه وجود ندارد و می‌بایست بازنگری اساسی در این خصوص صورت پذیرد.

۱۸:۰۷ حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در شورای اداری فارس 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار