دهه وقف فرصتی برای ترویج فرهنگ وقف است/ خسارت جدی کرونا به درآمد امامزاده های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ دهه وقف فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج فرهنگ وقف است.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۰۹
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ؛ حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه وقف افزود؛ در این هفته برنامه های مختلف از جمله همایش یاران وقف، برپایی ایستگاه "همه واقف باشیم " ، برگزاری نشست های تخصصی وقف، همایش پیاده روی تا گلزار شهدای گمنام،  زیارت قبور شهدای در جوار بقاع متبرکه و برگزاری مراسم های مذهبی و مناسبتی اجرا می شود.

وی گفت؛ از ابتدای سال جدید تاکنون ۵۰ مبلغ اعزامی از قم با حضور در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به تبلیغات و بیان مسایل دینی و مذهبی پرداختند. 

۲۲۵ امامزاده و بقاع متبرکه در استان وجود دارد که از آیت تعداد ۱۲۰ بقعه و امامزاده دارای درآمد و ۱۰۵ امامزاده نیز فاقد درآمد هستند.

وی ابراز داشت؛ سه اداره و چهار دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کهگیلویه و بویراحمد داریم که ۴۶ کارمند در آنها مشغول به خدمت هستند. 

وی بیان کرد؛ تعداد موقوفات در استان کم است و نیازمند ترویج این سنت حسنه در جامعه بیش از پیش باید صورت گیرد.

نصیر الاسلامی گفت؛ در موقوفات از لحاظ کمی و کیفی (درآمد و موقوفات  ) جزو استان های آخر کشور هستیم و نیاز است که رسانه ها در زمینه سنت حسنه وقف و آثار مثبت در جامعه اطلاع رسانی کنند.

وی افزود؛ تعداد موقوفات متصرفی در استان ۲۷ مورد و غیر متصرفی نیز پنج مورد است که همه مساجد و حسینیه ها جزو موقوفات متصرفه و انتفاعی هستند.

 وی به خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دوران کردن اشاره کرد و گفت: شش هزار بسته معیشتی از محل نذورات امامزادگان و موقوفات بین خانواده های نیازمند استان توزیع شد.

نصیرالاسلامی تصریح کرد؛  با توجه به بازگشایی مدارس ۵۲۰ بسته آموزشی با عنوان " مهر تحصیلی " به ارزش ۹۰ میلیون تومان نیز نیز توسط مراکز افق بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.

وی ابراز داشت؛ ۱۵ کانال در فضای در خصوص امامزاده ها و بقاع متبرکه استان فعالیت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت؛  در حوزه فعالیت های عمرانی نیز در تمام شهرستان ها فعالیت داشته ایم.

 وی در ادامه به خسارت جدی کرونا به درآمد امامزاده ها و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت؛ امامزاده بی بی حکیم (س ) بیشترین افت درآمد را در سطح استان و حتی کشور داشته است.

 نصیرالاسلامی گفت؛ از پایان نامه ها و پروهش های جامعه علمی و دانشگاهی با موضوع وقف حمایت می کنیم.  

انتهای پیام /

ارسال نظرات