خبرهای داغ:
نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی؛

استقرار عدالت اجتماعی، یکی از تعاریف قانون از دستگاه قضاست

عباسپور گفت: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی فصل یازده، در ماموریت دستگاه قضا محور همه فعل و انفعالات دستگاه قضا را عدالت و استقرار عدالت اجتماعی تعریف می کند.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۷۳
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، روح اله عباسپور نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه قضا؛ دستگاه قضا دارای جایگاه ویژه ای است که با توجه به مأموریت های موجود عمل می کند.

وی گفت: دعوت ثانویه انبیا الهی در حوزه عدالت اجتماعی و اقامه قسط در جامعه است.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری وقتی در بحث ابلاغیه آیت اله رییسی اشاره دارند در شش محور، در اولویت های دستگاه قضا به این نکته اشاره دارند که مهمترین مولفه ظهور منجی، بحث اقامه قسط و عدالت اجتماعی است.

وی افزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی فصل یازده، در ماموریت دستگاه قضا محور همه فعل و انفعالات دستگاه قضا را عدالت و استقرار عدالت اجتماعی تعریف می کند.

عباسپور عنوان کرد: علیرغم اینکه رییس جمهور دومین شخصیت بعد از مقام معظم رهبری در کشور است. لذا اهمیت و جایگاه عظیم رییس جمهور کشور را معین می کند و مأموریت هایش نیز به همین تناسب به ویژه در حوزه عدالت اجتماعی سنگین است.

وی افزود: در این سالها به ویژه ۲۰۰ هزار اتاق الکترونیک در حوزه رسیدگی به پرونده ها و رسیدگی به امور زندان ها و غیره تشکیل شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها