نماينده ولي فقيه در زنجان تاكيد كرد

لزوم توجه ويژه به ظرفيت هاي قرآني در استان زنجان

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به لزوم توجه ويژه به ظرفيت هاي قرآني در استان زنجان تاکید کرد: باید مجامع قرآنی در بحث مفاهیم اهتمام بیشتری ورزند.
کد خبر: ۹۳۷۳۶۴۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان زنجان، شب گذشته، ۲۶ شهریور ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: کلمه قرآن در کتاب آسمانی ما مسلمانان با عناوین زیبا و متعددی معرفی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به احسن‌القصص و کتاب هدایت برای همه مردم اشاره کرد.
 
لزوم توجه ويژه به ظرفيت هاي قرآني در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه مفاهیم قرآنی فراتر از جغرافیا و زبان برای همه مردم دنیا و همه نسل‌های بشری کاربرد دارد، ابراز کرد: قرآن به زبان مبین عربی نازل شده است؛ چرا که این زبان واضح و روشن است و در ظلمات همه افکار، اندیشه‌ها و جریان‌ها خود را نشان می‌دهد و نوری ظلمت‌شکن است و روشنایی آن هم در عصر جاهلیت و بت‌پرستی وهم دنیای امروز با تکنولوژی‌های اینترنتی و ماهواره‌ای قابل درک بوده و درخشش آن کهنه نشده است.

امام‌جمعه زنجان ادامه داد: قرآن کتابی روشنگر برای هدایت همه انسان‌ها است و آنقدر نشانه‌های روشن هدایت در آن وجود دارد که با گذشته زمان تغییر نمی‌کند و کهنه نمی‌شود و این تازگی را هم می‌توان در قالب شکلی و هم از نظر محتوایی به وضوح دید و با گذشت زمان حلاوت و نشاط خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن در خود این کتاب آسمانی نیز ذکر شده است، تصریح کرد: با این حال قرآن در طول تاریخ همواره هم از نظر شکلی و هم برنامه‌ای و محتوایی حرکت‌آفرین بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه‌ای در این امر شد و کار‌هایی پایه‌ای و ساختاری صوت گرفت که آثار و برکات آن را در بین نوجوانان و جوانان مشاهده می‌کنیم و باید برای نتایج ملموس‌تر دستگاه‌های مرتبط از جمله اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی همت بیشتری به خرج دهند.

خاتمی با اشاره به اینکه زندگی دارای پستی و بلندی‌های زیادی بوده و لازم است انسان بر اساس اقتضائات عمل کند، بیان کرد: مسابقات قرآن زمینه تشویق به ارتقای فعالیت‌های قرآنی را فراهم می‌کند و دستگاه‌ها باید از موازی‌کاری بپرهیزند، هرچند در بحث آموزش قرآن موازی‌کاری نقص محسوب نمی‌شود. همچنین افزایش تعداد متسابقین از ۸۴ نفر در سال گذشته به ۶۰۰ نفر در مسابقات امسال نشان می‌دهد ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که باید بیشتر به آن‌ها توجه شود. آموزش مفاهیم قرآن یکی از وظایف سنگین مجامع قرآنی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و برخی عوامل دیگر تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن افت بسیاری پیدا کرد و فقط ۸۴ نفر در این رقابت‌ها ثبت نام کردند که خوشبختانه امسال با برگزاری جلسات متعدد با موسسات، تبلیغات شهری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تعداد متسابقین در مرحله شهرستانی به ۶۰۰ نفر رسید.

وی ابراز کرد: بیش از ۱۲۰ نفر نیز به مرحله استانی راه یافتند که رقابت بین آن‌ها برگزار و نفرات برتر تجلیل می‌شوند. امسال از داوران استانی نیز در بحث داوری استفاده شده است و با توجه به اینکه ظرفیت‌های خوبی در زنجان وجود دارد امیدواریم شاهد توفیقات در مراحل کشوری نیز باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار