مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

نمایشگاه اقتدار دفاعی و دستاوردهای دفاع مقدس برپا می شود/ استفاده از شبکه تخصصی راویان در نمایشگاه

سرهنگ کریمی گفت: یکی از برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس برپایی نمایشگاه در مرکز موزه دفاع مقدس است که عمده هدف فعالیت این نمایشگاه تبیین نقش استان مرکزی و معرفی شهدا و رزمندگان به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۳۷۱۵۸۷
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ظهر امروز (پنج شنبه) در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ولایتمداری ، مقاومت ، ایثار و خودباوری دینی و ملی مهمترین رویکرد اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس است که تمام‌ برنامه ها برای تبیین شعار حماسی "مامقتدریم" برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز اول هفته دفاع مقدس چهارشنبه سی و یکم شهریور ماه عنوان آن پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است که تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و افتتاح نمایشگاه در موزه دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: روز دوم هفته دفاع مقدس پنج شنبه یکم مهر ماه عنوان آن شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی و تکریم سربازان عنوان آن است که تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان ، عطرافشانی مزار مطهر شهدا و پاسداشت سربازان محور فعالیت آن روز است.

وی بیان کرد: روز سوم جمعه دوم مهر ماه عنوان آن معنویت ، زنان، خانواده و سلامت است که بزرگداشت شهدای سلامت ، تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نمازهای جمعه و تجلیل از نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

کریمی ادامه داد: روز چهارم شنبه سوم مهرماه عنوان آن ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی است که تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش ، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری جوانان محور فعالیت آن روزاست.

وی اضافه کرد: روز پنجم یکشنبه چهارم مهر ماه عنوان آن دفاع همه جانبه ، پشتیبانی مردمی و اصناف است که اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل ، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف در جبهه ها در دوران دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: روز ششم دوشنبه پنجم مهر ماه عنوان آن وحدت ملی،  بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی است که تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس های اربعین حسینی در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی محور فعالیت آن روز است.

وی گفت: روز هفتم سه شنبه ششم مهر ماه عنوان آن نیروهای مسلح ، بسیجیان ، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان است که تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح، بسیجیان ،جهادگران محور فعالیت آن روز است.

کریمی افزود: روز هشتم چهارشنبه هفتم مهر ماه عنوان آن فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان است که نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس محور فعالیت آن روز است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس برپایی نمایشگاه در مرکز موزه دفاع مقدس است که عمده هدف فعالیت این نمایشگاه تبیین نقش استان مرکزی و معرفی شهدا و رزمندگان به نسل جوان و نمایش برخی از دستاوردهای علمی و دفاعی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: استفاده از شبکه تخصصی راویان دفاع مقدس برای روایتگری و تبیین نقش استان مرکزی در راستای انتقال فرهنگ و دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان از مهمترین برنامه های نمایشگاه دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر در سال گذشته از نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس بازدید کردند که امیدواریم در سالجاری با توسعه ظرفیت ها تعداد استقبال کننده ها هم از نظر کیفی و هم کمی را افزایش دهیم و البته رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری ها یک اصل مهم است که در این راستا برنامه ریزی های دقیقی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار