تولید زالو توسط بسیجی حوزه زینبیه ناحیه مرکزی

کارآفرین بسیجی: منتظر حمایت‌های بیشتر در زمینه وام و مکان بزرگتر و صنعتی شدن کار از آن‌ها هستیم ...
کد خبر: ۹۳۷۰۵۶۸
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: "صدیقه صولت" بسیجی حوزه زینبیه که تولید و پرورش زالو انجام می‌دهد.
گفتگو خبرنگار بسیج با کارآفرین بسیجی
بسیج: لطفا خودتون رو به طور کامل معرفی کنید.
کارآفرین: صدیقه صولت هستم متولد سال ۱۳۵۶ مدرک تحصیلی من لیسانس شیمی و مدیرعامل شرکت تعاونی ابتکار پرورش آبزی یزد هستم که بیشتر در زمینه‌های تولید زالو کار می‌کنیم.
بسیج: چه مدت هست که در کار تولید و پرورش زالو هستید؟
کارآفرین: حدود پنج سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم، ولی تقریباً از سال ۹۸ به صورت شراکتی با چند تن از دوستان که در این زمینه فعالیت داشتند یک شرکت تعاونی را افتتاح کردیم و شروع به کار کردیم و خوشبختانه در این چند سال توانستیم با تجربیات همدیگر موفقیت‌های خوبی را در این زمینه داشته باشیم.
بسیج: از مشکلات این کار بگویید.
کارآفرین: کارتولید کار سختی است و تولید موجود زنده کار سخت‌تر مضاعف بر همه این‌ها این صنعت نوپاست و در ایران هنوز خیلی شناخته نشده تولید زالو وپرورش لارو کار بسیار سختی است و بحث خون دهی سخت‌تر و باید رعایت‌های خاص حین کار انجام شود و تخصصی است.
مشکل بعدی طولانی بودن زمان تولید تا رسیدن به نتیجه وبازگشت سرمایه هست این مدت یک سال و نیم طول میکشد یعنی از زمانی که لارو‌ها به دنیا بیایند تا زمانی که زالو‌ها آماده‌ی رسیدن به دست زالو درمان‌ها بشود تقریباً یک سال و نیم طول میکشد و در این مدت شما باید صبر کنید تا بازگشت سرمایه داشته باشید.
بسیج: و کلام پایانی؟
کارآفرین: این صنعت احتیاج به حمایت شدید دولت و حامیانی داره که در مورد هزینه‌های مالی به ما کمک کنند تا بتوانیم در این مدت تا بازگشت سرمایه و به خاطر از دست رفتن بخشی از زالو‌ها مجبوربه رهاکردن کار نشویم و از طرف دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در زمینه دادن بعضی از مجوز‌ها به ما کمک کنند و سخت‌گیری‌های زیادی که در زمینه دادن مجوز‌ها وجود دارد را بردارند و راه را هموار کنند.
امیدوارم که ما تولید کنندگان و مسئولین دست در دست هم بدهیم و این موجود با ارزش که تقریباً در دنیا بی‌نظیر و مخصوص ایران هست را حفظ کنیم واجازه انقراض نسل این موجود شگفت انگیز را ندهیم.
منتظر حمایت‌های بیشتر در زمینه وام و مکان بزرگتر و صنعتی شدن کار از آن‌ها هستیم و صمیمانه از پیگیری و حمایت‌های ناحیه مرکزی سپاسگزارم.
ارسال نظرات