بکارگیری معیارهای اقتصاد مقاومتی در صنایع بسته بندی پگاه

رئیس سازمان اقتصاد مقاومتی: بانک ها به جای اینکه حامی تولید کننده باشند، بلای جان آنها شده اند

رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی برگرفته از اقتصاد اسلامی و تکیه بر خود، تولید و بهره مندی از نیروی انسانی است.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۰۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام زکریا نیکویی، رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی در حاشیه بازدید از مجموعه صنعتی شمس آباد شهرستان ری با اشاره به  تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی برگرفته از اقتصاد اسلامی و تکیه بر خود، تولید و بهره مندی از نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: در طول این سالها در کشور کاستی هایی اعم از بی توجهی به اقتصاد مقاومتی، شعار و بازگو کردن یکسری صحبت های کلیشه ای بود که مدیران  در جلسات نقل می کردند این در حالی است که اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کنیم، نیاز به  روحیه بسیجی و جهادی است.

حجت الاسلام نیکویی با اشاره به اینکه امروز کشور ما دچار بحران های مختلف در عرصه اقتصاد است، اشاره کرد: متاسفانه از ظرفیت نیروهای انسانی، نخبگان و دانشگاهیان آنطور که شایسته است استفاده نمی شود. امروزه بروکراسی اداری یکی از معضلاتی است که بخش خصوصی با آن مواجه است.

رییس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بانک ها به جای اینکه حامی تولید کننده باشند، بلای جان آنها شده اند، افزود:  با این عمل، اختلال در کار تولید کننده بوجود می آید؛ در دولت ایران قوی با توجه به تاکیدات رئیس جمهور اقتصاد مقاومتی یکی از ماموریت های بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. در وزارت صمت و رفاه اجتماعی اقداماتی که لازم است انجام دهیم تا موانع تولید برطرف شود.

 وی ادامه داد: مجموعه صنایع بسته بندی که متعلق به پگاه است یک نمونه بارز از خود اتکایی، خودباوری، استفاده از نخبگان ، تدبیر و مدیریت مجموعه است.

حجت الاسلام نیکویی با اشاره به علل موفقیت این مجموعه  بیان کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی، نخبگان، دانشگاهیان،  تدابیر مدیریت مجموعه که دارای روحیه جهادی و بسیجی است، از علل موفقیت مجموعه است.

    طالقانی مدیر عامل صنایع بسته بندی شیر پگاه نیز با اشاره به منحصربودن  ظروف بسته بندی  پگاه ایران، گفت: سعی بر این شد تا محورها و معیارهای اقتصاد مقاومتی را در کارخانه به کار گیریم. اولویت اول استفاده از پتانسیل های خود شرکت است و  شرکت برای مجموعه اش هزینه هایی را چه در بحث آموزش و چه در امور دیگر متقبل شده و از  توان مجموعه استفاده کرده ایم؛ البته جابجایی در سطوح را بر اساس تخصص و آموزش هایی که فرد دیده بود را انجام دادیم.

 طالقانی ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار کردیم و با دانشگاه آزاد و دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه های مختلف تعامل برقرار کردیم تا برخی طرح های اجرایی در مسیر تولید را بومی سازی کنیم.

 وی در پایان افزود:  اگر واقعا به دنبال جهش در اقتصاد هستیم، راهی جز حمایت از شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان نداریم ، بنابراین حمایت از این شرکت ها، نخبگان و فعالیت های آنها باید در دستور کار تمام مسئولان قرار گیرد.

 

ارسال نظرات