خبرهای داغ:

زندگینامه طلبه شهید «مرتضی یوسفی»

اسدآباد-طلبه شهید «مرتضی یوسفی» در سال ۱۳۴۴ در روستای خاکریز شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود و در ۶ شهریور ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه مریوان، به سوی دوست پرواز کرد.
کد خبر: ۹۳۷۰۳۷۱
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
زندگینامه طلبه شهید «مرتضی یوسفی»به گزارش خبرگزاری بسیج، طلبه شهید «مرتضی یوسفی» در سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در روستای خاکریز از توابع شهرستان اسدآباد، دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و سال اول دبیرستان را با موفقیت به پایان رساند.

وی سپس جهت خدمت بیشتر به اسلام و کسب علوم دینی به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و در آنجا با تلاش و پشتکاری فراوان در راه کسب مدارج علمی لحظه‌ای از پای ننشست.

وی چونان تشنه‌ای بی‌تاب در دریای شفاف و زلال حوزه غوطه‌ور شده بود و در ترویج و تبلیغ دین مقدس اسلام صادقانه کوشا بود و تلاش می‌کرد؛ در دوران انقلاب و مبارزات سیاسی، بسیار فعال بود و در راهنمایی و ارشاد مردم و نهایتاً در به ثمر رسیدن انقلاب نقشی اساسی داشت.

وی عاشق کلام ناب ائمه اطهار(ع) بود و عشق به محبوب را از این درگاه طلب می‌کرد؛ با شروع جنگ درس را رها کرده به طوری که با حضور در صحنه‌های رزم چنان او را شیفته خود کرده بود که دیگر تاب دوری از سنگر را نداشت.

حتی زمانی در منطقه قصر شیرین با کفار بعثی مردانه نبرد کرد و از ناحیه دست مجروح شد نیز مانع از حضور سبزش نمی‌شد و سرمست از ولای دوست بود. وی در رزم بود و امید داشت روزی همچون بسیجان پاک دل صحرای عشق پرواز کند و بر بام دوست فرود آید.

سرانجام در ۱۳۶۲/۶/۶ در منطقه مریوان، به سوی دوست پرواز کرد و جامی لبالب از شربت ناب شهادت را مستانه در کام تشنة خود ریخت.

 آن پرستوی کوی دوست، عشق را آموخت و به معشوق رسید پروازش بر بام دوست مبارک باد.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات