رئیس جهادکشاورزی خدابنده عنوان کرد؛

کشت زعفران در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی خدابنده

زنجان - رئیس جهادکشاورزی خدابنده گفت: حدود ۱۶ هکتار محصول زعفران در خدابنده کشت شده و در سال‌جاری نیز حدود ۱۵ هکتار به سطح زیر کشت این محصول در خدابنده اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۰۷۳
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ پیمان حائری با بیان اینکه زعفران یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران است که با تولید و صادرات آن همه ساله ارز قابل توجهی وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: زعفران به عنوان گران‌ترین محصول کشاورزی و ادویه‌ای جهان جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات صنعتی و صادراتی ایران دارد.

کشت زعفران  در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی خدابنده

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان زنجان در چند سال گذشته کشاورزان اقدام به کشت محصولات کم آب‌بر از جمله زعفران کرده‌اند که این مهم  از برنامه‌های بلند مدت دولت در تغییر الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب بخش کشاورزی است.

حائری ادامه داد: با توجه به اینکه زمان رویش گیاه زعفران در پائیز و زمستان و مرحله خواب آن در تابستان است، همین امر موجب می‌شود که این گیاه از آفات و بیماری‌ها در امان مانده و نیازی به سمپاشی‌های پی در پی که سبب تحمیل هزینه به کشاورزان می‌شود را نداشته باشد.

این مسئول بابیان اینکه خدابنده با توجه به وسعت اراضی کشاورزی و پتانسیل‌های موجود، به عنوان یکی از مناطق مستعد استان زنجان برای توسعه کشت زعفران است، گفت: در سال های گذشته ۱۶ هکتار محصول زعفران در این شهرستان کشت شده و امسال نیز ۱۵ هکتار به سطح زیر کشت این محصول در خدابنده اضافه خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی خدابنده ادامه داد: کاشت زعفران در خدابنده از اوایل شهریورماه به صورت مکانیزه آغاز شده و تا آخر شهریورماه ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار