خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

عاشورا، مکتب حقیقی انسان سازی در تمام دوران هاست/در مقابل شبهات، نباید منفعل بود

حجت الاسلام عطایی گفت: عاشورا نه تنها یک درس بلکه یک مکتب حقیقی است که همواره در همه اعصار و برای همه اقشار و همه سنین درس دارد.
کد خبر: ۹۳۶۹۶۱۲
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام عطایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین، در جمع رزمندگان این یگان در مناطق مرزی عملیاتی شمالغرب با اشاره به رفتار کسانی که عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را انکار می‌کنند بیان کرد: این افراد به دو دسته جاهل و معاند تقسیم می‌شوند. گروه جاهلان بدون شناخت و آگاهی، ندانسته کاری را انجام می‌دهند ولیکن معاندان و مخالفین عاشورا را به عمد و از روی آگاهی با استفاده از اتاق فکر و تحلیل ها برای ضربه به اعتقادات اصیل و حقه مردم، شایعه پراکنی و شبهه افکنی می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین، با اشاره به اتاق فکر و جنگ روانی دشمن گفت: با نگاهی دقیق به این موضوع مبرهن است که این شبهات و شایعات همزمان با فرارسیدن ایام محرم و فاطمیه و ماه رمضان و با هدف ایجاد تردید در اعتقادات و مقدسات بین مردم عزیز توسط معاندان و سرویس‌های اطلاعاتی و عملیات روانی دشمن ایجاد می شود.

وی با اشاره به شاخصه های دیگر گروه های شبهه افکن اظهار کرد: گروه دوم گروه افراطی ها و مصداق بارز این گروه فرقه شیرازی ها و شیعه انگلیسی می‌باشد که بیشترین ضربات بر پیکره دین و اعتقادات مردم، از افراط و تفریط این گروه و امثال آن است.

حجت الاسلام عطایی عنوان کرد: گروه سوم گروه منطق و اعتدال بوده که علما و مراجع تقلید و در رأس همه آنها رهبر انقلاب اسلامی، راهبر و راهنمای این گروه می‌باشد. این گروه معتقد است عاشورا نه تنها یک درس بلکه یک مکتب حقیقی است که همواره در همه اعصار و برای همه اقشار و همه سنین درس دارد.

وی با بیان اینکه یکی از درس های عاشورا بصیرت و ولایت مداری و عمل به هنگام است افزود: از پیش از ماجرای عاشورا تا کنون، ولایت پذیری و ولایت مداری و عمل به هنگام را به وضوح می توان دید و این امر ممکن نبود مگر با اعتقاد و اعتماد به ولی و ولایت مداری که البته کشور و مردم عزیزمان در طول تاریخ انقلاب اسلامی این موضوع را کاملا درک کرده اند و در هر فرازی از انقلاب اعتماد و اعتقاد به ولایت بوده است نتیجه مطلوب و موفقی در پی داشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه اضافه کرد: از دیگر درس های عاشورا درس صبر است. صبر در برابر شدت ها، ظلم، تهمت ها و توهین ها و ملت عزیزمان که آموختگان مکتب عاشورایی هستند هم به این سرمشق حسینی عمل کرده اند.

حجت الاسلام عطایی گفت: در برابر شبهات و شایعات نه تنها نباید منفعل بود بلکه باید با منطق و مراجعه به اهل علم و علما برای رفع شبهات اقدام کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها