خبرهای داغ:
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

مسئولین پاسخگوی کوتاهی خود در تأمین منابع پایدار آب همدان باشند/ همدان با نظرات غیر کارشناسی اداره شده است

همدان-فلاحی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ به همدان سفر کردند که یکی از مصوبات این سفر تأمین منابع پایدار آب بوده و در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم، گفت: مسئولین باید پاسخگوی این کوتاهی باشند که بعد از ۱۷ سال چرا تأمین منابع پایدار آب حل نشده است.
کد خبر: ۹۳۶۹۲۱۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
مسئولین پاسخگوی کوتاهی خود در تأمین منابع پایدار آب همدان باشند/ همدان با نظرات غیر کارشناسی اداره شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع عین القضات همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهیدان رجایی و باهنر و ۱۷ هزار شهدای ترور و هفته دولت اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمود: «شهید بهشتی یک ملت بود» و آمریکایی‌ها گفتند یک پایه اسلام ایران را زدیم.

وی افزود: تروریسم‌ها در سایه حمایت دولت‌های غربی هنوز دست از جنایت برنداشته‌اند و هر جا فرصتی پیدا کردند به جنایت دست زده‌اند که جامعه نباید این جنایت‌ها را فراموش کند تا جای شهید و قاتل عوض نشود.

نماینده مردم شهر همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال اولویت اول مردم است، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اشتغال، اقتصاد و معیشت اولویت مردم است که با تولید حل خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا بررسی بحث اشتغال را از واحد‌های تولیدی شروع کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: با سرکشی از واحد‌های تولیدی و احصاء مشکلات برخی از واحد‌های تولیدی راکد تلاش کردیم تا آن‌ها را دوباره راه‌اندازی کنیم مانند کارخانه پنیر قهاوند که با پیگیری آن توانستیم به چرخه تولید برگردانیم.

فلاحی با بیان اینکه برای راه‌اندازی برخی واحد‌های تولیدی با بنیاد مستضعفین و سازمان اتکا نیرو‌های مسلح صحبت شده است، ابراز داشت: برای راه‌اندازی شرکت بزرگ هولدینگ کشوری شرکت کیوان به دادستان کل کشور نامه زدیم که با سفر آقای رئیسی قرار بر این شد که طی ۱۰ روز ظرفیت را بالا ببرد چراکه قابلیت بیشتری دارد که معطل مانده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معین شهرستان بهار نیز بودم کار‌های این شهرستان را هم پیگیری کردیم؛ روستا‌های شهرستان بهار با چالش آب مواجه هستند که بسیاری از مشکلات در این مدت پیگیری شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به مشکلات واحد‌های تولیدی صالح‌آباد گفت: برای این شهر مجتمع صنعتی تعریف شده که پیگیری آن ادامه‌دار است؛ تقاطع راه‌آهن شهید زارعی شهرستان بهار و مشکلاتی که در برخی از روستا‌ها ایجاد شده بود نیز با حل شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده فاز دوم شهرک صنعتی لالجین در آستانه واگذاری است که واحد‌های تولیدی آن نقش مهمی در اشتغالزایی داشتند، افزود: پروژه‌های ورزشی شهرستان بهار ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

* برخی پروژه‌ها که با هزینه کم انجام می‌شد با بی‌تدبیری معطل مانده است

فلاحی با تاکید بر اینکه برخی از پروژه‌ها با هزینه کم می‌توانست انجام شود، اما با بی‌تدبیری معطل مانده است، عنوان کرد: مشکل ارتباط شهر مهاجران به جاده اصلی به طول ۳ کیلومتر از بودجه عمرانی سهم نماینده اختصاص داده و مشکلات آن حل شد و در حال حاضر با انتخاب نماینده شهر بهار کار به ایشان تحویل شد.

وی با بیان اینکه یکی از کار‌های اولویت‌دار که در دستور کار قرار گرفته است منطقه محروم پیشخور است، تصریح کرد: بنیاد علوی موظف شده این منطقه را از محرومیت خارج کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه ۱۸ روستا در این منطقه با مشکل آب مواجه هستند، افزود: مهمترین معضل بخش پیشخور علاوه بر آب آشامیدنی مشکلات جاده‌ای، مسکن، منابع طبیعی و ... است.

وی عنوان کرد: معضلی که در استان وجود دارد مساله اوقاف مردم است، مشکل زمین‌های اوقافی و مشاع بودن و ... که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

فلاحی یادآور شد: با توجه به مصوبه مجلس در راستای طرح جهش تولید مسکن مجلس با مشکل زمین مواجه هستیم، که امیدواریم دولت جدید از ظرفیت بالای اوقاف برای تهیه مسکن محرومین استفاده کند.

وی با اشاره به مشکل آب همدان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۳ به همدان سفر کردند که یکی از مصوبات این سفر تأمین منابع پایدار آب بوده، اما بعد از گذشت ۱۷ سال این کار انجام نگرفته است و در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم.

* کوتاهی مسئولین را تحت عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان در آینده نگران کمبود آب هستیم، گفت: از طرف مسئولین کوتاهی شده که ما به عنوان وکیل مردم مطالبه و کوتاهی مسئولین را تحت عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب که حدود ۱۲۰ کیلومتر از سد تالوار لوله‌کشی شده است بعد از مطالعاتی متوجه شده‌اند این آب دارای آرسنیک بوده که مردم خود آن منطقه هم از آن برای آشامیدن استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: این سد ظرفیت تامین آب را ندارد و پروژه‌ای که هزینه‌های زیادی برای آن شده همچنان معطل ماند.

فلاحی با بیان اینکه برای دیگر مسیر‌های تعریف شده تأمین آب مانند کردستان تا به امروز اقدامی انجام نشده و بعضی مسیر‌ها تغییر یافته است، تصریح کرد: در این خصوص چندین نشست در سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برگزار کرده‌ایم و مشکلات انتقال داده شده و مسئولین باید پاسخگوی این کوتاهی باشند که بعد از ۱۷ سال چرا تأمین منابع پایدار آب حل نشده است.

وی با بیان اینکه این طبیعی است که هر دولتی روی کار می‌آید مدیران خود را بر سر کار بیاورد، ابراز داشت: دولت انقلابی باید مدیران انقلایی و جهادی را سر کار بیاورد، همچنان که شاهد بودیم برخی از وزرا بعد از گرفتن رأی اعتماد مستقیم به اتاق کار خود رفتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه نمایندگان مجلس در امور اجرایی کشور دخالت نمی‌کنند در خصوص انتخاب استانداران و مدیران ارشد استان در سراسر کشور افزود: در این دوره با پیشنهاد وزیر کشور برای نمره‌دهی به کاندیدا‌های مورد نظر مدیران ارشد سراسر کشور فرم‌هایی طراحی شده است.

وی ادامه داد: مصوبه مجمع نمایندگان استان این است که انتخاب مدیران با هماهنگی تمام نمایندگان استان صورت می‌گیرد که در نهایت پنج گزینه با رزومه‌های اجرایی به وزارت کشور معرفی خواهند شد.

فلاحی با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید دارند در انتخاب مدیران ارشد از گروه‌های مختلف در استان نظرخواهی شود، تصریح کرد: در استان همدان گروه‌های مختلف نظرات خود را به مجمع نمایندگان ارجاع داده‌اند.

وی با بیان اینکه گزینه‌هایی که به مجمع معرفی شده‌اند بومی استان هستند و یا در همدان مدیریت کرده‌اند، گفت: رزومه‌های اسامی منتشر شده در فضای مجازی در دستور کار ما قرار ندارد و در مصادیق هیچ کس را به اسم معرفی نکرده‌ایم.

*دریافت رزومه ۱۵ نفر برای استانداری همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در انتخاب مدیران میانی همین روند صورت خواهد گرفت، افزود: در دستگاه‌های مختلف مدیران جهادی و انقلابی که بتوانند تحول ایجاد کنند به کارگیری خواهند شد تا مردم کارآمدی دولت را در زندگی و اقتصاد خود حس کنند و حدود ۱۵ نفر رزومه دریافت شده که این هفته بررسی خواهد شد.

* طرح جامع شهری از طرف مسکن و شهرسازی و متخصصین رد شده است

وی در خصوص طرح جامع شهری با بیان اینکه این طرح از طرف مسکن و شهرسازی و متخصصین رد شده است، ابراز داشت: همدان با نظرات غیر کارشناسی اداره شده و میلیارد‌ها تومان سرمایه مردم در این شهر هدر رفته است.

فلاحی با اشاره به اینکه کارشناسان جوان و خبره شهر دلسوزانه در خصوص طرح جامع شهری نظر داده‌اند، ابراز کرد: من مانع کار نیستم و بر این تاکید دارم که کارشناسی شده کار انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: کنارگذر غربی با ۷۰ میلیارد تومان هزینه راه می‌افتاد، اما با مدیریت غلط در ۱۸ کیلومتری طرح خوابیده است و برای راه‌اندازی ۸ کیلومتر باقیمانده ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه چه کسی باید پاسخگوی ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت مردم باشد؟ با اشاره به پل چراغ قرمز ادامه داد: تاکنون ۸۰ میلیارد برای این پل هزینه شده است که اگر هم اکنون طبقه دوم پل را متوقف کنند باز به نفع مردم است چراکه بدون نظر کارشناسی این پل از روی دو نهاد نظامی عبور می‌کند که نیاز به امنیت دارند.

فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر بحث انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان از رباط شورین به ترمینال اتوبوس‌ها مطرح شده است، گفت: برآورد قبلی این طرح یک هزار میلیارد تومان بوده و در حال حاضر پیمانکار این طرح ۱۷ میلیارد طلبکار است و این پروژه معطل مانده است.

وی گفت: تمام شهر‌ها راه آهن را به دلیلی ناامنی و سر و صدا و ... به خارج از شهر منتقل می‌کنند در حالی که در همدان با هزینه‌های گزاف به داخل شهر منتقل می‌کنند، که این اقدامات به دلیل تضییع بیت المال و مشکلات دیگر غیرکارشناسی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌گذاریم بیت المال تضییع شود و در هر جایی ببینیم اموال مردم در حال هدر رفت است، جلوگیری می‌کنیم، گفت: تمام دغدغه من در استان سرمایه‌گذار و پروژه‌ها است.

وی بیان کرد: با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در خصوص طرح پروژه میدان بار همدان صحبت کردیم که بدون اینکه پولی از جیب مغازه‌داران برود با تهاتر حل کنیم که مسئولین از سرمایه‌گذار شکایت و طرح را تعطیل کردند.

فلاحی با اشاره به پروژه اسکای مال و با بیان اینکه با هیچ پروژه‌ای مخالفت ندارم و فقط به دنبال کار کارشناسی هستم، گفت: روند اجرای پروژه‌ای مانند اسکای مال به دلیل ایرادات و تخلفاتی که در آن رخ داده مانند نداشتن پروانه ساخت، پیوست ترافیکی، هم‌جواری با دو بیمارستان اعصاب و روان و همچنین اداره کل اطلاعات توسط دادستانی و دادگستری همدان متوقف‌شده است.

* از هر سرمایه‌گذاری که کارشناسی شده اقدام کند و حمایت می‌کنم

وی ادامه داد: بنده به دنبال ایجاد اشتغال هستم به خصوص در احیا و پشتیبانی بخش خصوصی و از هر سرمایه‌گذاری که کارشناسی شده اقدام کند و حقوق مردم را در نظر بگیرد حمایت و پشتیبانی می‌کنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه طرح احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان که طرحی بین المللی بوده مدت‌ها است مطرح شده که به دلیل نبود زمین در کنار فرودگاه معطل مانده است، عنوان کرد: اگر دیر اقدام کنیم این طرح به سمنان اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب‌رسانی در دنیا منسوخ شده است و نظر کارشناسی این نوع انتقال را تایید نمی‌کند، گفت: همین نوع انتقال آب باعث تنش بین استانی شده است.

فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشور‌ها آب رسانی از طریق چاه‌های ژرف است که این طرح در ایران در سیستان و بلوچستان در حال انجام است، گفت: آب‌های ژرف ما در مرز‌های ما قرار گرفته که اگر به موقع اقدام نشود همسایگان ما از آن استفاده می‌کنند که امیدواریم در این دولت انجام شود.

وی در خصوص تالار بزرگ همدان که پشت تپه مصلی واقع شده است، گفت: این طرح بعد از صرف ۴ میلیارد هزینه به دلیل عدم پیگیری ردیف سالانه آن به شهر‌های دیگر اختصاص داده شده که به دنبال احیای آن هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان عنوان کرد: در روستا‌های انتهایی کبودراهنگ به دلیل آلودگی آب، مردم با مشکلات روحی و روانی مواجه شده‌اند که با بنیاد علوی پیگیر هستیم که با طرح‌های در دست اقدام مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای طرح‌های آبخیزداری است، گفت: کشور سوریه به دلیل کار کارشناسی شده در آبخیزداری ۴۰ سال از ایران پیش افتاده است.

* در مقابل کوتاهی و قصور مدیران دستگاه‌های اجرایی سکوت نمی‌کنم

فلاحی با بیان اینکه در مقابل کوتاهی و قصور مدیران دستگاه‌های اجرایی سکوت نمی‌کنم و تذکر می‌دهم، گفت: هفته آینده یکی از مدیران همدان باید در مجلس حاضر شود و در خصوص ۳۰ مورد واخواهی پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: در آماری که از سوی مسئولین در خصوص اشتغال استان اعلام می‌شود تناقض وجود دارد و همین امر باعث شده که منافع استان از بین برود که پیگیر آن هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در بخش دیگر از سخنانش در خصوص مدیریت کرونا در شهر همدان گفت: ما در پیک کرونا در بیمارستان‌ها ظرفیت خالی داشتیم و با مدیریت درست و کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها با مشکل تخت مواجه نمی‌شدیم

وی با بیان اینکه اکیپ‌هایی را در روستا قرار داده‌ایم تا با حضور در روستا‌ها مسائل را بررسی کنند که بعد مدیران مربوطه را برای حل مشکل به آن جا ببریم، تاکید کرد: ذره‌ای در مقابل حق و حقوق مردم کوتاه نمی‌آیم.

فلاحی با اشاره به اینکه از دیوان محاسبات انتظار است سریع‌تر کار را پیش ببرند چراکه در برخی موارد باید موضوعات اضطراری حل شود، گفت: در برخی مدیریت‌ها مشکل داریم و متاسفانه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی تشکیل نمی‌شود که این موضوع را رسانه‌ها باید مطالبه کنند.

وی در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بیان کرد: این طرح به عنوان حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مجلس مطرح شده و هنوز هم تصویب نشده است، فقط چگونگی بررسی این طرح در کمیسیون مشترک مصوب شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه بار‌ها اعلام کرده‌ام طرح موجود یک طرح حمایت است و هیچ پیام‌رسانی در آن مسدود نمی‌شود، گفت: کشور‌های دیگر مانند ترکیه، روسیه و کره جنوبی چنین طرحی را تصویب کرده‌اند که در راستای صیانت از حقوق کاربران بوده است.

وی افزود: این طرح به دنبال انتقال سرور به داخل کشور است اگر سرور خارجی خود را مسدود کند چه تضمینی برای ادامه کسب و کار‌های مجازی در ایران خواهد بود؟

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار