حجت‌الاسلام سید علی خان محمدی:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هفت عرصه به تشکل های مردمی مجوز فعالیت می دهد

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هفت عرصه ی فرهنگی_اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست، آموزش علم و فناوری، بهداشت و سلامت، سیاست داخلی و خارجی و حوزه ی سایبری به تشکل های مردمی مجوز فعالیت می دهد.
کد خبر: ۹۳۶۶۸۷۳
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور صبح امروز در محل این ستاد برگزار شد. این نشست با حضور حجت الاسلام سید علی خان محمدی و جمعی از اصحاب رسانه همراه بود.

حجت‌الاسلام سید علی خان محمدی طی سخنانی، اظهار داشت: جا دارد که دهه ی امر به معروف و نهی از منکر را گرامی بداریم.

وی با بیان این که یکی از رسالت های مهمی که خبرنگاران دارند، بحث مطالبه گری است، ادامه داد: فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های فرهنگ سازی، آموزش و احیای هرچه بهتر در حوزه ی امر به معروف و نهی از منکر است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جز قوانین است و همه ی مردم باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند. حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، آموزش امر به معروف و نهی ازمنکر و برخورد با منکرهای سازمان یافته در سطح کشور با پیگیری قضایی، از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند.
وی با بیان این که از مردم بخواهیم که مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ای اهمیت به امر به معروف و نهی از منکر داده شود، تحولاتی عظیمی ایجاد خواهد شد. برای اولین بار در کشور فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شکل گرفت.

وی از تشکیل شعبه ی ویژه ی امر به معروف و نهی از منکر در تمامی دادسرا های کشور خبر داد و افزود: در بحث قوه ی مجریه هم خیلی از منکر های ما امروز در جامعه، فساد اداری و فساد اقتصادی است. برای گشت ارشاد مسئولین و امر به معروف و نهی از منکر مسئولین برنامه های جدی داریم.

حجت‌الاسلام خان محمدی ادامه داد: در همه ی وزارتخانه ها، سازمان ها و اداره ها شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و امروز اگر شخصی وارد یک سازمان، اداره یا وزارتخانه ای شود و اگر با این شخص برخورد نامناسبی صورت گیرد این قضیه یک منکر بوده و نیازمند برخورد است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از بحث های مهم در این حوزه را بحث آموزش دانست و گفت: تذکر و امر به معروف لسانی وظیفه ی همگانی بوده و برابر قانون اساسی همه ی مردم موظف هستند.

حجت‌الاسلام خان محمدی مطرح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هفت عرصه ی فرهنگی_اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست، آموزش علم و فناوری، بهداشت و سلامت، سیاست داخلی و خارجی و حوزه ی سایبری به تشکل های مردمی مجوز فعالیت می دهد. در بحث فرهنگ سازی و فضای مجازی برنامه های خوبی را دنبال می کنیم که انشاالله در زمان مناسب به آن ها می پردازیم.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید مردم انجام دهند. بعضا تعابیر اشتباهی در مورد ستاد امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد. برنامه ی ما تا آخر سال این است که به صد و ده هزار تشکل مردمی مجوز فعالیت بدهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار