سردار حاجی‌زاده:

در حوزه‌های دفاعی در تراز جهانی مطرح هستیم/ روایتی از نقش رهبر انقلاب در افزایش توان دفاعی کشور

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی، پدافند و ... در تراز جهانی مطرحیم، عنوان کرد: مثلا در حوزه اقتصادی اگر هدفگذاری برای اهداف منطقه‌ای است، در حوزه نظامی اصلا بحث منطقه‌ای مطرح نیست.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۲۶
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش بسیار اساسی در پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور داشته‌اند که قابل بررسی است.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص طی کردن مراحل مختلف انقلاب گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان، دشمن‌شناسی است که در مراحل مختلف، کشور را نجات داده‌اند، مانند آنچه در جنگ کویت رخ داد و عده‌ای می‌گفتند که باید در کنار صدام حسین ایستاده و با آمریکا بجنگیم، اما ایشان به درستی تشخیصی داده و اجازه ندادند ما در تله‌ای که آمریکا طراحی کرده بود، گرفتار شویم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، توطئه‌های رخ داده در منطقه را با هدف آسیب زدن به ایران دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب به درستی تشخیص دادند که در چه جایی باید حضور داشته باشیم، مانند مقابله با تکفیری‌ها در سوریه و عراق که اگر نمی‌جنگیدیم، باید در تهران و کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم.

سردار حاجی‌زاده، روحیه سلحشوری و شجاعت نیروهای مسلح را یکی دیگر از دلایل موفقیت ایران دانست که تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری به دست آمده است و افزود: این تربیت و آموزش‌ها با هدایت‌های مستقیم و ارتباط مستقیم ایشان با فرماندهان اتفاق افتاده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره ما را به اتکا به داخل و بومی‌سازی ترغیب می‌کردند، از سوی دیگر بحث اینکه چه سلاحی تولید کنیم هم وجود داشته که مدیریت این عرصه‌ها بسیار مهم بوده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر بومی سازی گفت : کلنگ ساخت کارخانه بومی سازی موشکی را خود ایشان زدند و این نشان میدهد که چه اهمیتی برای ایشان داشته است.

 وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی موقعیتی پیش آمده که می توانستیم موشکی که با دو ونیم
ملیون دلار خریداری می کردیم را به ما ده هزار دلار می دادند اما تنها کسی که در سطح کشور با این موضوع مخالفت کرد حضرت آقا بودند. این تدبیر ایشان بسیار دقیق بود و اگر این تدبیر نبود این مسیر پیشرفت طی نمی شد.

 سردار حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های حوزه پدافند هوایی گفت: هیچ کس فکر نمی کرد در حوزه پدافند هوایی و راداری بتوانیم به تولید بومی برسیم اما مقام معظم رهبری با خرید تسلیحات در این حوزه هم مخالفت کردند و گفتند خودتان بسازید و این تاکید باعث شد به تولیدات بومی برسیم و موفق شدیم.

 وی ادامه داد: بعد از جنگ ما تقریباً دستاورد قابل توجهی نداشتیم تسلیحاتی در اختیار ما بود که اغلب آنها را از غرب یا شرق تهیه کرده بودیم که قدیمی بودند اما با تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه موشک پدافند و پهپادی و دریایی در سطح اول جهانی مطرح هستیم،امروز اگر در سطح دنیا ۲۰ کشور رادارهای بهروز دنیا را تولید می‌کنند ایران حتما جزو ۲۰ کشور است و در حوزه پهپادی نیز ایران جزو کشورهای اول یا دوم است .

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد امروز کشور ما جزو کشورهایی است که می‌تواند با هواپیمای بسیار پیشرفته با سرنشین و بدون سرنشین با تجهیزات پدافندی درگیر شده و بتواند با آنها مقابله کند این در حالی است که به ما اجازه نمی‌دهند از نمایشگاه های پیشرفته نظامی جهان بازدید کنیم و ما را به این نمایشگاه‌ها دعوت می‌کنند آیا این دستاوردها و پیشرفت‌ها تصادفی است خیر این چنین نیست و همه اینها با تدابیر برنامه ریزی و هدایت های مقام معظم رهبری به دست آمده است

 وی ادامه داد مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف صنعت دفاعی صاحب نظر هستند و با دقت بر برنامه ها و پیشرفت ها در این حوزه نظارت می کنند به عنوان مثال به عنوان مثال در حوزه موشک ایشان بر دقت موشک ها تاکید داشتند شاید آن موقع برای ما این موضوع چندان قابل توجه نبود اما بعدها به این نتیجه رسیدم که ما باید در عملیات‌های مختلف یک نقطه را مورد هدف قرار دادیم که این موضوع در عملیات علیه سرکرده داعش انجام شد

 فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت شاید بعد از جنگ آذربایجان و ارمنستان برای یک عده‌ای اهمیت پهپاد هم مشخص شده باشد اما از سال های سال پیش مقام معظم رهبری بر پیشرفت در حوزه پهپادی و اهمیت این حوزه تاکید داشتند و پیشرفت های امروز حاصل تدابیر ایشان است که با تیزبینی و نکته سنجی به دست آمده است.

 سردار حاجی زاده گفت اگر ما امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شده و آمریکایی‌ها خودشان اعتراف می کنند که ایران با دستیابی به پهپادهای پیشرفته قدرت هوایی آمریکا را به چالش کرده است نتیجه برنامه ریزی های دقیق و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری است. به عنوان مثال عملیات پهپادی که در هدف قرار دادن فرماندهان گروه‌های تروریستی انجام دادیم در مقابل دیده هواپیماهای شناسایی و جاسوسی آمریکایی و اروپایی ها انجام شد و ما توانستیم با دقت کامل محلی که سرکرده‌های گروه تروریستی حضور داشتند و مورد هدف قرار دهیم.

 سردار حاجی زاده با بیان اینکه امنیت را نمی‌شود قرضی داد تامین کرد و گفت همین الان با وجود اینکه تعدادی از نیروهای سربازان آمریکایی در منطقه کم شدن کشورهای عربی اعلام می‌کنند که از اهمیت خود نگران هستند خوشبختانه ما می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران بارگذاری که انجام داده و برنامه‌ها و تدابیری که مقام معظم رهبری داشتند یک امنیت کامل دست یافته است این تدابیر و فرامین در حوزه های مختلف از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است ما را در حوزه اقتصاد حوزه زندگی و مسائل اجتماعی که اگر به این فرامین عمل می‌شد قطعاً در این حوزه‌ها نیز به موفقیت‌های بسیاری دست می یافتیم .

 سردار حاجی زاده در خصوص جوانگرایی در نیروی هوافضای گفت متوسط سن فرماندهان ما در نیروی هوافضای بین ۳۵ تا ۴۵ سال است همه نیروها و افرادی که دارند کارهای تحقیقاتی را انجام می‌دهند جوان هستند این توانمندی و قدرت توسط جوانان و دانشمندان کشورمان به دست آمده است اما در حال حاضر با تمامی دانشگاه در ارتباط هستیم و ما توانستیم بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم .

 وی در ادامه تصریح کرد همین موفقیت و پیشرفت هایی که به دست آمده با استفاده از تجربیات گذشتگان و تلاش و کوشش جوانان دانشمندان ما به دست آمده است خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی در دانشگاه‌ها داریم و معتقدیم راه برون رفت از مشکلات کنونی استفاده از جوانان و میدان دادن به آنهاست

سردار حاجی زاده تصریح کرد، اگر تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف را جدیدی گرفته و آن ها را عملیاتی کنند . به نظر من وزرای که در حال حاضر درحال گرفتن رای اعتماد از مجلس هستند باید ببینند در سالهای گذشته ایشان چه تدبیری برای این حوزه ها داشته و سعی کنند این تدابیر را عملیاتی کنند و خواسته های ایشان را عملیاتی کنند.

 فرمانده نیروی هوا فضای سپاه درباره پیشرفت های نیروی هوا فضای سپاه گفت: کار هماهنگ و وفاداری به هدف و البته همفکری و همراهی ها موجب شد که نیروی هوا فضای سپاه به موفقیت هایی برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار