استاندار مرکزی:

استان مرکزی در مرحله گذار پیک پنجم کرونا است/۸۰ درصد از اصناف استان به مصوبه ستاد کرونا عمل کردند

آقازاده گفت: این استان در هفته چهارم مردادماه جاری شاخص‌هایی از روند کاهشی را نشان می‌دهد که بیانگر شرایط گذار استان از پیک پنجم کرونا است.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۳۱
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید«علی آقازاده» استاندار مرکزی در نشست ستاد مدیریت  کرونای استان مرکزی گفت: خوشبختانه عمده مراسمات عزاداری امسال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با مشارکت کلیه دستگاه ها برگزار شد که امیدواریم به برکت همین عزاداری های سیدالشهدا(ع) شاهد ریشه کن شدن بیماری کرونا باشیم.

آقازاده اظهار کرد: با توجه به آمار هفته های اخیر استان مرکزی در حال عبور از قله پیک پنجم کرونا است و افزایش ۲۵ درصدی بستری ها نسبت به هفته های قبل در انتهای پیک طبیعی است و امیدواریم تبعات برگزاری برخی از مراسماتی که رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر بود بسیار کم باشد.

وی افزود: استان مرکزی پیک پنجم را هم نسبت به پیک های قبلی و هم نسبت به سایر استان ها با شرایط بهتری سپری و مدیریت کرد و با مدیریت نسبتا خوبی که انجام شد از بستری شدن بیماران در بیرون از بیمارستان جلوگیری کردیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونادر طی این مدت بسیار خوش درخشید و هیچ کس نباید زحمات و اقدامات دانشگاه را نادیده بگیرد.

وی افزود: تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی توسط سپاه و بسیج برکات زیادی داشت و بسیجیان با نقش آفرینی گسترده خود در طرح شهید سلیمانی و اقدامات مومنانه نجات بخش بودن فرهنگ و تفکر بسیجی را به رخ کشاندند.

آقازاده اضافه کرد: در تعطیلی اخیر که پشت سرگذاشتیم همه فاکتورهای مهم از جمله مشارکت مردم و تعطیلی اصناف بسیار بهتر از تعطیلی خردادماه بود که جا دارد از زحمات کلیه دستگاه هاو مشارکت مردم تقدیر کنیم.

وی یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد از اصناف به مصوبه ستاد کرونا عمل کردند و در تعطیلات فعالیت خود را متوقف نمودند که قابل تقدیر است و رسانه ها و در راس آنها صدا و سیما نقش ارزنده ای در فرهنگ سازی ایفا کردند که از زحمات همه تشکر می کنیم.

در عزاداری دهه اول محرم نسبت به سال گذشته بهتر عمل کردیم چراکه تجربه سال قبل را داشتیم و سازمان تبلیغات با بضاعت و همه توان خود خوب عمل کرد و نظارت مناسبی اعمال شد و امسال عزاداری ها بهتر بود و امیدواریم که تبعات کمتری را نسبت به سال گذشته تجربه کنیم.

وی گفت: براساس نص صریح نظر رهبر معظم انقلاب قمه زنی حرام است و این هم یک قانون و هم یک حجت شرعی است و متاسفانه در استان مرکزی این اتفاق رقم خورد که جای تاسف دارد و قمه زنی یک فرهنگ غلط است و باید پرهیز شود. 

استاندار مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی همه اطلاعات این افراد که قمه زنی کرده اند در اختیار است که به لحاظ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی می تواند مدعی باشد و در بعد امنیتی شورای تامین استان حتما مسئله مطرح خواهد شد چراکه اگر با این افراد برخورد نشود این رفتار ادامه می یابد.

 آقازاده اظهار کرد: قمه زنان باید به جای انجام این کار احمقانه و زشت اهدای خون داشته باشند ومتاسفانه ادامه دادن این کار باعث شده است که حتما مسئله در دستگاه قضا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا ادارات در روزهای  پنجشنبه تا پایان مردادماه تعطیل بودند و اگر اختیار به استان ها واگذار شود در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و در غیر این صورت تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می شود.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار