نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با «بسیج»

هدف امام حسین (ع) از قیام عمل به رسالت پیامبر (ص) بود

زنجان _ نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری ، گفت : هدف امام حسین (ع) از قیام عمل به رسالت پیامبر اکرم (ص) بود.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۷۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
آیت‌الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: خداوند در سختی‌ها به انسان مقام و عزت می‌دهد.
 
هدف امام حسین (ع)  از قیام عمل به رسالت پیامبر (ص) بود

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اشک و گریه کردن بر مصیبت امام حسین (ع) نعمت بزرگی است که خداوند متعال به انسان عطا کرده که یکی از فواید آن این است که انسان را متحول کرده و پاک و معطر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام عمل به رسالت پیامبر اکرم (ص) بود.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌توانستند با یزد بیعت کنند، عنوان کرد:، ولی برای ایشان خواسته‌های خداوند، قرآن مهم بود و به آن عمل کردند و همچنین در مقابل ظلم و استکبار ایستاد و عزت دنیا و آخرت را به دست آورد.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از برترین نشانه‌های آیات الهی در زمین حضرت سید الشهدا است، گفت: امام حسین (ع) در اوج تحریم و تهدید هرچه داشت در راه خدا هدیه کرد و از زیبایی‌های دنیوی گذشت و فرمان الهی را اطاعت کرد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه، اظهار کرد: علت صلح خیانت یاران امام و تنها ماندن ایشان بود. 

وی با بیان اینکه هدف امام حسین (ع) و امام حسن (ع) حفظ دین و عمل به رسالت پیامبر (ص) بود، تاکید کرد: امام حسین (ع) با شهادت خود و امام حسن (ع) به ناچار با صلح با معاویه هر دو نشان دادند که فرزندان پیامبرند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تنها خواسته‌ی یزد از امام حسین (ع)، گفت:: خواسته او تنها بیعت با امام حسین (ع) بود و می‌خواست امام در مقابل کار‌های او هیچ اقدامی نداشته و سکوت کند.

این مسئول ابراز کرد: سکوت مقابل فسق، فجور، خیانت، گناه و پلیدی به معنی بیعت با دشمن است.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه پیرو راه امام حسین (ع) نمیتواند در مقابل زشتی و گناه سکوت کند، افزود: یاران واقعی امام در مقابل همه گناه و پلیدی ایستادگی می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) صلح و عدالت بود، تاکید کرد: امام زمان (عج) هم برای ایجاد عدالت و صلح در دنیا ظهور خواهند کرد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کس بخواهد در نزد پروردگار متعال آبرومند باشد، عنوان کرد: باید مسیر امام حسین (ع) را رفته و با گناه و شرک بجنگد.

وی با اشاره به پیام یا لثارات الحسین، گفت:: یا لثارات الحسین شعار خونخواهی امام حسین (ع) است که امام زمان (عج) هم با این شعار ظهور خواهند کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به حدیث ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه، خاطرنشان کرد: محبت و دوستی امام حسین (ع) بسیار گسترده و نجات دهنده انسان‌ها از هرگونه زشتی، گناه و پلیدی است. 
ارسال نظرات