مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) در گفت‌وگو با «بسیج»

حقانيت قيام امام حسين(ع)،رمز ماندگاری نهضت عاشورا است

زنجان- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت :حقانیت قیام امام حسین (ع)و بصيرت ايشان از دیگر رمزهای ماندگاری نهضت عاشورا است.
کد خبر: ۹۳۶۴۶۰۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت فرارسیدن ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اظهار داشت :  قیام حضرت سیدالشهدا(ع)برای دین، خدا و اسلام یکی دیگر از رمزهای ماندگاری نهضت عاشورا است و هر حرکتی که برای رضای خدا باشد ماندگار خواهد شد.

حقانيت قيام امام حسين(ع)،رمز ماندگاری نهضت عاشورا است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به وصیتنامه امام حسین (ع)، (انّی لم اخرج اشرا ولا بطرا ولا مفسدا ولا ظالما انّما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدّی) ، عنوان کرد : قیام امام حسین (ع)  علیه حکومت فاسد یزید بود و ايشان برای ارزشهای اسلامی، معرفت، ایمان و عزت قیام کردند و برای تکبّر، غرور، میل به قدرت قیام نکره اند و هدف امام بزرگوار اصلاح امت پیامبر اکرم (ص) بود.

 

وی در ادامه تاکید کرد : اگر  بخواهیم ماندگار شویم و از ما به نیکی یاد شود  باید کارها را برای رضای خدا انجام دهیم چرا كه عاقبت هر نیت غیر خدایی تباهی است.

 

 

حجت الاسلام بیگدلی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت زينب(س)  در مجلس يزيد، گفت : انسان مؤمن همه امور را به اراده الهي و برای رضای خدا انجام می دهد  و در عالم هستي هيچ چيز بدون اراده الهي میسر نمی شود که آن را توحيد می نامند و هر چه اتفاق بیفتد به اراده خداوند  و هر چه اتفاق نیفتد به مصلحت نبوده است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه نهضت امام خمینی (ره)ن نهضت توحیدی بود، تاکید کرد :ایشان برای رضای خدا قدم برداشته و هدفی جز رضایت پروردگار متعال  را نداشتند.

 

در حیات طیّبه انسانی برهان استوار ترین روش در اندیشیدن است

 

 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم با استدلال، برهان و منطق در هر شرایط  صحبت می کند، ادامه داد : با استفاده از برهان و استدلال می توان بر دشمن غلبه و آنها را آگاه کرد.

 

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به  آيه ۹ شریفه سوره حجر (إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ؛ نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون؛ بدرستی که ما ذکرقرآن  را نازل کرده ایم و ما بطور قطع آن را محافظت خواهیم کرد) عنوان کرد : پروردگار متعال خود نگهدارنده است.

 

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان با اشاره به برگزاري مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) خاطرنشان کرد :امسال هم مانند سال گذشته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عزاداری ها به خوبی برگزار می‌شود  چرا که عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) فراموش شدنی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار