خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

درخواست ملت ایران عذرخواهی سفرای انگلیس و روسیه است

همدان-امام جمعه همدان با اشاره به انتشار عکس مشترک سفیر روسیه و انگلیس گفت: درخواست ملت ایران عذرخواهی آنها و برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی است تا دیگر کسی جرات توهین را نداشته باشد.
کد خبر: ۹۳۶۴۵۰۰
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

درخواست ملت ایران عذرخواهی سفرای انگلیس و روسیه استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته همدان با بیان اینکه مقابله با بیماری کرونا اولویت امروز کشور است، اظهار داشت: انتظار بر این است که در بخش خرید و یا تولید واکسن مسئولان سرعت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرافکنی‌ها و مقصر قلمداد دادن دیگران توسط برخی مسئولان، دردی از مردم درمان نمی‌کند، گفت: حفظ جان مردم یک امر واجب الهی است و باید همه مراقب باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم تصریح کرد: برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) آلام جامعه را کاهش داده و سبب تقویت روحیه اجتماعی می‌شود.

وی تأکید کرد: باید مراقب باشیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات مذهبی، بهانه‌ای به دست دشمنانی که چشم دیدن این مجالس را ندارند، ندهیم.

شعبانی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی باید در برگزاری محافل عزاداری ماه محرم توجه ویژه‌ای به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه برگزاری مراسم در فضای باز داشته باشند، ابراز داشت: در برگزاری نماز جمعه و مجالس عزاداری تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستم.

وی عنوان کرد: تمام مصلاهای نماز جمعه و حوزه علمیه استان برای مقابله با این بیماری منحوس، در اختیار ستاد کرونا است.

امام جمعه همدان در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: سکوت در برابر ناهنجاری و تخلفات اجتماعی جامعه را به سمت تباهی سوق خواهد داد.

وی با اشاره به انتشار عکس مشترک سفیر روسیه و انگلیس برای یادآوری کنفرانس استعماری سال ۱۳۳۲ تهران، گفت: درخواست ملت ایران در رابطه با تصویر سفرای انگلیس و روسیه، عذرخواهی آنها و برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی است تا دیگر کسی جرات توهین را نداشته باشد.

شعبانی افزود: مردم بزرگ ایران همه سختی‌ها را به جان خریده‌اند تا عزتشان حفظ شود بنابراین سفرای روسیه و انگلیس باید عذرخواهی کنند و وزارت امور خارجه در این مورد باید عزتمندانه عمل کند.

وی بیان کرد: امروز نوبت مجلس است تا در اسرع وقت، افراد کارآمد در وزرای پیشنهادی را فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و سهم خواهی بررسی کند و آنچه به نفع مردم است را انجام دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات