نمکی:

متاسفانه پشتیبانی های لازم از بسیج و کادر درمان انجام نشد

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه پشتیبانی های لازم از بسیج و کادر درمان انجام نشد و از آن یک میلیارد دلار که مقام معظم رهبری تخصیص دادند، هنوز بخشی مانده که دریافت نکرده ایم و بخشی هم که دریافت کردیم قطره چکانی بود.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۳۴
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، در جهت ارتقاء سطح طرح شهید سلیمانی، جلسه مشترک سپاه، بسیج و وزارت بهداشت با حضور سردار حسین سلامی، سردار غلامرضا سلیمانی و وزیر بهداشت، به صورت ویدئو کنفرانس با فرماندهان سپاه های استانی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و سپاه پاسداران انقلاب برگزار شد و مبنای آن حرکت بسیجی و انقلابی بود و مزین به نام شهید سلیمانی بود .

وی ادامه داد: در این طرح توفیق های بسیاری به دست آوردیم که تاریخ درباره ان قضاوت خواهد کرد.

نمکی با اشاره به سفر اخیر خود به مشهد گفت: در ۷ روز بیش از ۷۰۰ پرواز به این شهر از نقاط مختلف کشور و کشور های همسایه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است، این در حالی است که کادر درمان همچنان در جبهه مقابله با کرونا هستند، اما عده ای کار را رها کرده اند. به همین دلیل شاهد از دست رفتن عزیزانمان هستیم.

وزیر بهداشت دستاوردهای بسیج و وزارت بهداشت را بسیار موفق دانست و گفت: در طرح شهید سلیمانی توانستیم موفقیت های بسیار خوبی بدست بیاوریم.

وی با اشاره به مسائل پیش آمده و اوج گیری مجدد کرونا گفت: ما متاسفانه از همراهی کار فرهنگی و بهداشتی با کار محکم برای قرنطینه محروم شدیم . در حالی‌که در بسیاری از کشورهای پیشرفته می بینیم که حتی با استفاده از تانک و جریمه، همه را مجبور به رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه می کنند در حالی که ما قدرت محکمی در اعمال حاکمیت پروتکل های بهداشتی نمی بینیم.

نمکی با اشاره به اهمیت تاب آوری، گفت: متاسفانه پشتیبانی های لازم از بسیج و کادر درمان انجام نشد و از آن یک میلیارد دلار که مقام معظم رهبری تخصیص دادند، هنوز بخشی مانده که دریافت نکرده ایم و بخشی هم که دریافت کردیم قطره چکانی بود.

وی ادامه داد: در خصوص انجام تست نیز مشکلات فراوانی داشتیم که یکی از آنها مسائل کیت آزمایشگاهی بود ، ما امروز با ویروس دلتا روبرو هستیم که قدرت بسیار زیادی در انتقال و ابتلا دارد .

وزیر بهداشت تاکید کرد : اگر سایر بخش ها این ماشین تولید بیمار را خاموش نکنند، ما زیر این چرخ ماشین تولید بیمار له خواهیم شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار