خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

رسالت خطیر خبرنگاران باید امیدآفرینی و مطالبه گری باشد

حجت الاسلام پنجی، امیدآفرینی و مطالبه گری را رسالت خطیر خبرنگاران دانست.
کد خبر: ۹۳۶۳۷۴۹
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در مراسم کارگاه آموزشی و تجلیل از خبرنگاران افتخاری بسیج که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، بینش، معرفت و آگاهی را از ویژگی های خبرنگار دانست و گفت: بینش، معرفت و آگاهی لازم از اوضاع و شرایط، فندانسیون اساسی و اصلی یک خبرنگار را تشکیل می دهند و خبرنگار با این ویژگی ها، باید افکار عمومی را جهت دهی کند.

وی افزود: اگر خبرنگار درک درست از اوضاع و مسائل سیاسی و اجتماعی نداشته باشد، نمی تواند در جهت دهی و هدایت مردم، مسیر مستقیم را نشان دهد، از این رو خبرنگار باید از معرفت، بینش عمیق و آگاهی های لازم برخوردار باشد تا بتواند رسالت خطیر خود را در جامعه انجام دهد.

حجت الاسلام پنجی، امیدآفرینی و مطالبه گری را رسالت خطیر خبرنگاران دانست و گفت: با توجه به سوء مدیریت ها در اداره کشور و فشار اقتصادی بر معیشت مردم، این دو موضوع باعث شده مردم نسبت به انقلاب دلسرد و ناامید شوند، در این شرایط حساس باید خبرنگار وارد میدان شوند و امیدآفرینی و مطالبه گری را رسالت خطیر خود بدانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا، پرهیز از حاشیه سازی را اصل و اساس کار خبرنگار دانست و خاطرنشان کرد: امروز با توجه به حضور همه اقشار مردم در فضای مجازی و اطلاع از اخبار و تحولات مختلف، خبرنگاران باید واقعیت های جامعه را بازگو کنند و از حواشی و حاشیه سازی به شدت بپرهیزند و با زبان و قلم خود واقعیت های جامعه را منعکس کنند.

حجت الاسلام پنجی در پایان سخنان خود، برخورداری از بنیه اعتقادی را از ویژگی های اخلاقی خبرنگاران دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز به این نتیجه رسیده اند که در برابر ایران اسلامی، جنگ نظامی جواب نمی دهد از این رو هدف و حملات خود را به سمت جنگ فرهنگی و جنگ نرم برده اند، در جنگ نرم و فرهنگی کسانی می تواند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند که از بنیه اعتقادی قوی برخودار باشند. از سوی دیگر چون خبرنگاران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن هستند، باید دارای بنیه اعتقادی قوی باشند و از این ویژگی اخلاقی مهم در جهت رسالت خود بهره برداری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار