فاطمه اسدزاده

توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی در ایام ماه محرم در استان فارس

معاون فرهنگی ادره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: ۱۵ هزار بسته معیشتی دیگر هم برای توزیع در ایام محرم و صفر در دستور کار داریم.
کد خبر: ۹۳۶۳۷۳۳
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی در نشست خبری، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای عزاداری و حضور هیئت‌های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه توسط روسای ادارات استانی و خادمان بقاع با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز تدارک دیده شده است، اظهار داشت: امسال 128 بقعه متبرکه در فارس، میزبان هیئت‌های مذهبی است و بالغ بر 100 بقعه به صورت ویژه از دیشب برنامه عزاداری را آغاز خواهند کرد.

وی از آزادسازی 34 زندانی جرائم غیرعمد در ایام محرم و صفر توسط بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: در ایام محرم و صفر طرحی تحت عنوان "بصیرت عاشورایی" ویژه سوگواری ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به تبع آن در استان فارس اجرایی و برای اربعین امسال در شهر نجف موکب پذیرایی اداره کل اوقاف فارس برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین از تعویض پرچم گنبد امامزادگان و بقاع متبرکه فارس از بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: عوامل اجرایی که در این امامزادگان و بقاع همکاری دارند، شامل مبلغان، ائمه جمعه و خادمان ثابت و افتخاری متولیان موقوفات است و در کل بیش از شش هزار نفر وظیفه میزبانی از هیئت مذهبی در فارس را به عهده دارند.

صفری گرایی با بیان اینکه 50 هیئت مذهبی که فضای مناسبی برای عزاداری نداشتند نیز در فضای امامزادگان استان مستقر و 20 بقعه متبرکه در استان خیمه شمیم حسینی را در راستای اجرای نیت واقفان برپا کرده‌اند، ادامه داد: 150 مبلغ از شهر قم در ایام محرم به شهرستان‌های فارس اعزام و روضه‌های خانگی و سخنرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه بر عهده این مبلغان است.

این مقام مسئول از توزیع 113 هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع تاکنون از محل اجرای واقفان نیک اندیش در فارس خبر داد و گفت: 15 هزار بسته معیشتی دیگر هم برای توزیع در ایام محرم و صفر در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: پارسال بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بین بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با کرونا از محل اجرای نیت واقفان اهدا شد و در دو ماهه محرم و صفر امسال نیز برنامه حمایت از این بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار