سرلشکر سلامی:

بخش مهمی از زوال امریکا در صحنه جهانی در عراق اتفاق افتاد

سرلشکر سلامی در دیدار فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی عراق تاکید کرد: بخش مهمی از زوال امریکا در صحنه جهانی در عراق اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۹۳۶۳۲۲۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی عراق امروز (یکشنبه) با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.


سرلشکر سلامی در این دیدار حضور توامان رئیس جمهور عراق و فرمانده حشدالشعبی این کشور در مراسم تحلیف سیزدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران را حاوی پیام‌های مهم توصیف کرد و با تجلیل از نقش راهبردی حشدالشعبی در پیروزی ملت عراق بر داعش و تامین امنیت و ثبات این کشور گفت: چیزی که ما امروز به نام زوال امریکا در صحنه جهانی از آن صحبت می‌کنیم بخش مهم آن در عراق اتفاق افتاده است.


وی گفت: مقاومتی که در این کشور شکل گرفت امریکایی‌ها را ضعیف و فرسوده کرده و با بالا بردن هزینه‌هایشان، آن‌ها را بین دو شر قرار داده است که اگر بمانند آسیب می‌بینند و اگر هم از عراق خارج شوند، شکست خورده‌اند.


وی افزود: حرف‌های اساسی همواره در میدان زده می‌شود و قدرت‌های واقعی سیاسی، قدرت‌های میدانی هستند و حشدالشعبی در این عرصه فوق‌العاده است و ان شاء الله قدرت آن به عنوان یک نیروی دفاعی، جهادی با آرمان‌های بزرگ، ایمان قوی، انسجام درونی و نظم و انضباط والا گسترش می‌یابد.


فرمانده کل سپاه ویژگی‌ها و خصایص حشدالشعبی را ضامن ماندگاری و نقش تعیین کننده و موثر این نبرد در آینده عراق قلمداد و خاطرنشان کرد: ما و امت اسلامی وقتی غیظ و غضب امریکا نسبت به شما را دیدیم، خوشحال شدیم، چون متوجه کار موثرشما شدیم.


سرلشکر سلامی رمز اساسی توفیق مقاومت و حشدالشعبی را وحدت و اتصال آن‌ها با مردم و نهادینه شدن این درک که شما مدافع عزت و امنیت آن‌ها هستید، توصیف و خاطرنشان کرد: همه ما و شما باید هوشیار باشیم که مردم تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیرند، هر چند شما بخش‌های سخت مبارزه را سپری کرده‌اند، اما از کید و حیله دشمن هرگز نباید غفلت کرد.


وی با بیان اینکه پیوند ما با شما ایمانی، اسلامی، دینی و بدون توجه به مرز‌های جغرافیایی است؛ تصریح کرد: ما جزئی از پیکره امت اسلامی هستیم و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اثبات کردند عراق سرزمینی است که مردم به خاطر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حاضرند فدای آن شوند.


فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: ما در جبهه مقاومت و تداوم این نبرد بزرگ حامی و پشتیبان شما هستیم و امیدواریم که مصوبه مجلس ملی عراق در خروج نظامیان امریکایی از این کشور به صورت عملی و به نحو احسن تحقق یابد و عراق مستقل، مقتدر و امن بدون حضور اشغالگران به راه خود ادامه دهد.


فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی عراق هم در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ملت عراق و حشدالشعبی این کشور با تجلیل از مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الهام دهنده حشدالشعبی بود و امروز حشدالشعبی وجود خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی و تلاش‌های ابو مهدی المهندس که جانشان را فدا کردند؛ می‌داند.


وی افزود: دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم می‌تواند شجره طیبه مقاومت و حشدالشعبی را بخشکاند؛ اما به تدبیر و سنت الهی و به برکت خون شهدا و امداد‌های غیبی، این جریان به پیش می‌رود و تصمیم خروج امریکا از عراق بعد از شهادت شهیدان عزیز، اتفاق بسیار بزرگ و مهمی بود.


فالح الفیاض با بیان اینکه ملت عراق و حشدالشعبی، سپاه را به واسطه خون حاج قاسم و کمک هایش عزیز می‌دانند، افزود: ما به الگوی سپاه با خصوصیات انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و امروز چگونگی استفاده از تجربه سپاه با قوانین و خصوصیات عراق را وظیفه خود می‌دانیم و هرگز روزی را که رسانه‌های آمریکایی بعد از ورود داعش نقشه عراق را در حال سوختن نشان دادند، فراموش نخواهیم کرد.


فرمانده حشدالشعبی نعمت ائمه، مرجعیت و شهدا را عامل به حرکت در آمدن روحیه جهادی در عراق قلمداد و تاکید کرد: در عراق هیچ قدرت و کشوری نمی‌تواند در عین دوستی با عراق با حشدالشعبی دشمنی داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار