خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام قزوین؛

جمع آوری ۲۰ میلیارد تومان زکات طی ۵ ماه گذشته در استان

حق گویان با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در استان بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان زکات ظرف ۵ ماهه گذشته در سطح استان جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۱۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد امام قزوین؛ در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران این حوزه بیان کرد: شفاف سازی و امیدآفرینی از ماموریت های رسانه هاست و آنچه امروز مردم نیاز دارند امید است و با توجه به مشکلات موجود، نباید از مسایل دینی و ایمانی دور شویم.

وی گفت: امام راحل فرمودند که کار امداد مدد به حیات، کار و زندگی شرافت مندانه است. امروز کار برای مردم باید از سوی مردم صورت گیرد چرا که موجب می شود عزت نفس و کرامت افراد حفظ شود و آنچه ما خدمت می دهیم بدون منت و حسب وظیفه ای است که به اقشار شریف ایفا می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام قزوین، اظهار کرد: سرمایه امداد اعتماد مردم است و امروز قریب به ۱۷ هزار خانوار سالمند تحت پوشش داریم که هر خانوار دو تا سه نفر هستند و در پی واگذاری به مراکز نیکوکاری هستیم که سرویس های مددکاری را بهتر و مناسبتر به این افراد ارایه می دهند و تا امروز بیش از پنجاه درصد واگذار شده و تعهد استان واگذاری هفتاد درصد این افراد به این مراکز است.

حق گویان عنوان کرد: امروز در صدد هستیم که طرح تحول محلات را با هماهنگی مرکز پایش فقر و معاونت مشارکت های مردمی این اداره و njoها و دستگاه های مرتبط ایجاد نماییم و در حال حاضر ۶ محله راه اندازی شده و امیدواریم در آینده نزدیک این میزان افزایش یابد.

وی افزود: شناسایی محلات از طریق خیرین و معتمدین انجام می شود و هدف ما این است این شناسایی در قالب یک فرایند با حداقل زمان ایجاد شود و هماهنگی با اداراتی همچون هلال احمر و بهزیستی جهت پشتیبانی، و نیز هماهنگی با سپاه و بسیج می باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام قزوین در ادامه یادآور شد: آنچه مهم است توسعه مشارکت های مردمی است و یکی از این مراکز نیکوکاری مرکزی است که توسط خبرنگاران در شهرستان آبیک ایجاد شده است. ظرفیت سازی خوبی در استان ایجاد شده و در حال حاضر هیچ خانواده ای در استان نداریم که نیازمند باشد و ما به دلایل کم بود ظرفیت نتوانسته باشیم تحت پوشش درآوریم.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه زکات در کمیته امداد قرار دارد و رییس این دبیرخانه امام جمعه قزوین است اضافه کرد: همیشه شنیده ایم که هر کار و مالی زمانی دارد و یکی از زمان رسانه ها نشر عملکرد انفاق و احسان و اطلاع رسانی است که مبلغ ۴۷۹ میلیون تومان نقدی و مابقی به صورت نذورات و قربانی می باشد.

حق گویان اضافه کرد: با توجه به عید غدیر و قربان بیش از ۶ میلیارد تومان نذورات مردمی به صورت نقدی و قربانی جمع آوری شده و در عید غدیر نیز در بحث اطعام علوی، در تمامی ادارات به صورت خاص و ویژه اجرا شد و حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی در یافت شد که به صورت اطعام و بسته معیشتی بین خانواده ها توزیع شد.

وی افزود: سال گذشته حدود پنجاه هزار خانواده به صورت موردی تحت مساعدت کمیته امداد قرار گرفتند و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه بیشتری نیازمند هستند اما آنچه در توان و ظرفیت داشتیم را خدمات رسانی کردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام قزوین در ادامه یادآور شد: در چهارماهه امسال قریب به ۶۴ میلیون تومان کمک مردمی داشتیم و با توجه به تنگناهای اقتصادی در این مدت ۴۲ درصد افزایش کمک مردمی داشته ایم.

وی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در استان بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان زکات ظرف پنج ماهه گذشته در سطح استان جمع آوری شده است.

حق گویان در پایان با اشاره به ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: چشم انداز امسال ما ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان می باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار