امام جمعه شهر قدس:

رئیس جمهور منتخب با تشکیل کابینه‌ای مردمی، کارآمد و انقلابی دلخوری مردم را رفع کند

امام‌جمعه شهر قدس گفت،قطع برق خارج از برنامه آزار دهنده است و اگر بنا باشد خاموشی صورت گیرد، ابتدا آب و برق دستگاه های حاکمیتی و حکومتی را قطع کنید.
کد خبر: ۹۳۶۱۱۷۴
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه به ذات اقدس پروردگار، اظهار داشت: روح تقوا، عبودیت در سایه ولایت است و غدیریک فرهنگ در راستای انسان سازی و جامعه سازی است و اگر به آموزه‌های اهل بیت علیه السلام توجه شود، تمدن سازی جامعه اسلامی شکل میگیرد.

وی با اشاره به اینکه جریان غدیر، فرهنگی در امتداد تاریخ و جریان ساز است و جریان سقیفه در مقابل واقعه غدیر ایجاد شد، گفت: این جریان ضدولایت با همراهی ۴ گروه پیش آمد که گروه اول نویسندگان و علمای درباری که جریان غدیر را کمرنگ کردند و ۱۰۰ سال اجازه نشر واقعه غدیر را ندادند و گروه دوم گردآورندگان ثروت و قدرت بنی امیه و گروه سوم نظامی‌هایی که با زور و سلاح خود شیعیان را سرکوب کردند و آن‌ها را در راه ولایت شهید کردند و گروه چهار اوباشی که از عوام جامعه بودند و با فریب خوردن در لشگر بنی امیه قرار گرفتند و بر تبل کمرنگ شدن غدیر کوبیدند و در نتیجه افتراق و انشقاق در اسلام به وجود آمد.
خطیب نماز جمعه شهرستان قدس با اشاره به اینکه نماز جمعه نیز با ولایت آمیخته شده و ارزش جمعه به پیوند با ولایت و امامت است، ضمن قدردانی از برنامه‌های اجرای شده و انعکاس آن در رسانه ها، در ادامه افزود: شهید فضل الله نوری در زمان مشروطه، همانند امام خمینی دوارن بودند که با مجاهدت‌های خود انقلاب مشروطه بوجود آمد و برای رسیدن به انقلاب اسلامی مجاهدت‌های فراوانی شده است.
وی با اشاره به آخرین دیدار رهبری با هیئت دولت دوازدهم بیان داشت: تحلیل عملکرد دولت با رعایت انصاف توسط مقام معظم رهبری و معلوم شدن اینکه مذاکره با غرب جواب نمی‌دهد و باید به سرمایه‌های داخلی نگاه کرد، دو نکته‌ای است که قابل توجه است.
حجت الاسلام جوکار با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس‌جمهور منتخب گفت: ازرئیس جمهور منتخب انتظار بر این است که کابینه‌ای تشکیل دهند که مردمی، کارآمد، دلسوز، انقلابی، مومن، پاکدست، امین و خدمت گزار مردم باشد و کابینه‌ای روی کارآورد که مشکلاتی که در طول این سال‌ها موجب دلخوری مردم شد از بین برود و با عملکرد اسلامی و انقلابی خود حال مردم را خوش کنند.

وی افزود: در روز‌های حساس انتقال دولت، قطعی‌های برق و آب و گرانی نان و سیمان و بروز مشکلات مختلف جهت عصبانی کردن مردم آن هم توسط دست‌های نفوذی دشمن است که کشور را به هم بریزد و مردم را به خیابان‌ها بکشاند، اما مردم شریف و فهیم و بصیر میدانند که این‌ها توطئه دشمن است و مردم صبر انقلابی داشته تا مشکلاتی در این روز‌ها بوجود نیاید.
امام جمعه شهرستان قدس خطاب به مسئولان آب و برق تاکید کرد: قطعی‌ها را به مردم اطلاع رسانی کنید و اگر قرار است قطعی صورت گیرد ابتدا آب و برق دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی را قطع کنید و پیش از قطع این مراکز برق وزارت نیرو، نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را قطع کنید!
وی ادامه داد: در مسئله آب باید بررسی کرد که چند هزار استخر خانگی وجود داشته و آب آن دائما پر و خالی می‌شود و در مسئله برق چلچراغ ساختمان‌های نیمه کاره که سنگ نماشده و برق‌های اضافی پاساژ‌ها را رسیدگی کنید که این روش‌ها می‌تواند مانع قطع برق خانه ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شود.
حجت الاسلام و المسلمین جوکار در ارتباط با افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌ها افزود: زمان افزایش و قیمت مناسب نان توسط دولت جدید اعلام خواهد شد و اداره صمت نسبت به این موضوع نظارت بیشتر داشته و مردم تخلفات افزایش قیمت نان را به اداره تعزیرات و صمت گزارش دهند تا با آن‌ها برخورد صورت گیرد.
وی ضمن گلایه از نبود پایگاه دائمی انتقال خون در شهرقدس با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر گفت: در شهر‌هایی با جمعیت ۴۰ هزار نفری دوردست کشور بحمدالله پایگاه انتقال خون، نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز وجود دارد، اما در این شهرستان با این تراکم بالای جمعیتی فقط یک کانکس به صورت موقت در سه روز هفته آن هم روز‌های غیرتعطیل فعالیت دارد و مسئولان انتقال خون بدانند که این مردم می‌خواهند به شما خون اهدا کنند نه اینکه خون از شما بگیرند.
امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مولود انقلاب و مروج و مبلغ آرمان‌های انقلاب است. ایشان افزود:این شورا برخاسته از متن انقلاب مردمی و مورد اعتماد ملت انقلابی است. امام جمعه شهرستان قدس در ادامه افزود: ضمن تشکر از مدیران حاضر در میز خدمت مصلی، اظهار داشت:برپایی میز خدمت در مصلی، موجب ارتباط بیشتر مردم با مسئولان است و مسئولانی که برای پاسخگویی به رفع مشکلات مردم شرکت نکردند از نگاه مردم دور نمی‌ماند.

وی در ارتباط با انتخابات شورا‌ها گفت: شنیده‌ها حاکی از بسته شدن پرونده انتخابات شورا‌های اسلامی دارد، اما این انتخابات در تراز جمهوری اسلامی نبود وبه دلیل پدیده‌های زشتی که در انتخابات شورا‌های اسلامی این دوره مانند بررسی صلاحیت ها، تبلیغات ناهنجار و خرید و فروش رای و سه مرحله بازشماری آرا نشان از انتخاباتی نادرست است، اما مردم به پای این انقلاب خون دادند و باید نتایج بازشماری آرا شفاف سازی صورت گیرد و ابهامات را برطرف کنند و با مجرمین و سرشاخه‌هایی که در خرید و فروش رای دست داشته اند، برخورد قانونی شود.
حجت الاسلام و المسلمین جوکار در ادامه گفت: لازم است با افرادی که به عنوان امین نظام، هیئت اجرایی و هیئت نظارت در شعب اخذ رای قرار داشتند و حق کاندیدا‌ها را ضایع کرده اند برخورد جدی شود و همچنین با مسئولینی که انتخابات را جدی نگرفتند و نظارت درستی نداشتند و با آبروی نظام مقدس بازی کردند برخورد قاطع صورت گیرد و این مطالبه از دستگاه قضایی است که با اقدامی انقلابی وارد عمل شوند و نتیجه را به مردم اعلام کنند.
وی تصریح کرد: قانون را باید اجرا کرد و اجازه نداد که امنیت جامعه دچار چالش شود و مردم مثل همیشه پای انقلاب اسلامی ایستاده اند.
ارسال نظرات