در آخرین روز از هفته حجاب و عفاف برگزارشد

اردوی تربیتی نوجوانان پایگاه بقیه الله حوزه عصمتیه ناحیه مرکزی یزد برگزار شد

دهقان :حجاب حق الهی است نه حق من یا پدر و مادر یا شوهر، ما با حجاب کاملمان دائم در جهادیم و ثواب شهید برایمان می‌نویسند.
کد خبر: ۹۳۵۸۳۸۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:در آخرین روز از هفته حجاب و عفاف اردوی تربیتی نوجوانان پایگاه بقیه الله حوزه عصمتیه با حضور درگلزارشهدا، زیارت قبورشهدای گمنام، زیارت قبورشهدای مدافع حرم، زیارت قبر شهید حسنی و تشکیل حلقه صالحین برگزار شد. 
فرمانده پایگاه بقیه الله خواهران، حوزه عصمتیه  در مورد حجاب گفت:حجاب یعنی پوشش و  کلمه جلابیب که در قرآن آمده است به معنای پوشش سراسری است که به چادر نزدیکتر است. همچنین کلمه «یدنین» را بیان کرد که به معنای دربرگرفتن ومحکم گرفتن است نه بازگذاشتن.
فرمانده پایگاه بقیه الله:به بیان «یعرفن» پرداخت یعنی تاشناخته شوید که شما مسلمان و با حیاوپاک هستید. بنده خدایید ولایوذین 'تاموردآزار و اذیت انسان‌های پست وبی ایمان قرار نگیرید و همیشه در آرامش باشید.

دهقان با بیان اینکه مروارید تا در صدف است در امان است هرچه درِ صدف باز بشود به همان اندازه در خطر است گفت:
وجود ارزشمند ما هم مانند مروارید است بلکه بسیار بالا ترحجاب مانند صدف است هرچه پوشیده‌تر باشیم بیشتر در امانیم از نگاه‌های هوس ران و قلب‌های مریض بیگانگان.
وی خاطر نشان کرد: حجاب حق الهی است نه حق من یا پدر و مادر یا شوهر، ما با  حجاب کاملمان دائم در جهادیم و ثواب شهید برایمان می‌نویسند.
دهقان با اشاره به رعایت حد شرعی حجاب گفت: حد حجاب شرعی و اسلامی "گردی صورت بدون آرایش و دستها تا مچ" است و بقیه اعضای بدن حتی پاها باید در برابر نامحرمان پوشیده شود.
دهقان در پایان گفت: همگی باشهدا عهد می‌بندیم که با حجاب خود تا آخرین لحظه عمر از خون پاک آنها پاسداری کنیم و راهشان که دفاع از اسلام است را ادامه دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار