خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان آبیک؛

سلامت جامعه، از آثار اجتماعی حجاب است

حجت الاسلام حسین پور گفت: آثار اجتماعی حجاب باعث سلامت جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۲۶۱
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام نورالله حسین پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه امام صادق(ع) آبیک در نشست تربیت تعالی با حضور فرمانده واحد های پیشگام دانش آموزی و فرهنگیان بسیجی شهرستان آبیک ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) در رابطه با مسئله عفاف و حجاب بیان کرد: بحث عفاف و حجاب فقط مربوط به مسئله چادر نیست با توجه به روایت ائمه اسلام سه نوع حجاب وجود دارد که به حجاب های پوششی و رفتاری و گفتاری تقسیم می شود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی مبنی بر اینکه بالاترین عبادت عفت داشتن است گفت: این به معنایی نیست که کسی که حجاب ندارد عفت هم ندارد اما باید دانست که ظاهر بر روی باطن هرشخص و باطن هم بر روی ظاهر هر شخص اثرگذار است.

حسین پور خاطرنشان کرد: اسلام به ظاهر افراد بسیار توجه داشته و دارد و با توجه به خصوصیت خاصی که جنس مونث دارد باید حجاب کامل را رعایت کند و اسلام نسبت به این گنجینه مهم، بسیار ارزش قائل است و زن را مانند گوهری می داند که باید در صدف قرار گیرد.

وی با اشاره به انواع حجاب افزود: از زمان زرتشت، حجاب به طور کامل در ایران وجود داشته که بانوان از آن زمان از نظر پوشش کامل بوده اند و در کتاب یهود آمده که گفتگوی علنی بین زن و مرد ممنوع بوده و نپوشاندن موی سر خلافی بود که موجب طلاق بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه آبیک متذکر شد: حجاب گفتاری یعنی دقت در صحبت با نامحرم که صحبت کردن با صدای نازک ممنوع است.

وی افزود: حجاب رفتاری یعنی اینکه زنان طوری راه نروند که رفتارشان باعث شود که عده ای فکر کنند می توانند در حق زن چشم طمع داشته باشند. حجاب آثار دنیوی و اخروی دارد و در آثار دنیوی نیز در حوزه فردی، اجتماعی و خانوادگی ایفای نقش می کند که آثار فردی آرامش و راحتی است که فرد با خیال راحت می تواند نقش خود را در جامعه ایفا کند.

وی اضافه کرد: از آثار اجتماعی حجاب، سلامت جامعه است. وقتی شخص سالم باشد جامعه نیز یقیناً سالم است و بنیان خانواده مستحکم می ماند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار