خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

عفاف و حجاب، مقوله مغفول مانده جامعه از سوی متولیان امر

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: عفاف و حجاب مقوله مهمی است که متاسفانه در این حوزه کوتاهی زیادی از سوی مسوولین ذیربط و متولیان امر صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۳۵۸۲۲۱
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام حسن شجاعی مهر مسوول نمایندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛ درجمع بسیجیان روستای اردبیلک حوزه حضرت فاطمه(س)، ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را از ارزشمندترین ازدواج ها نام برد که جریان ساز تاریخ شیعه بوده است.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: در قرآن کریم آیات زیادی در رابطه با عفاف و حجاب عنوان شده است که با استناد به این آیات راه زندگی و حیات طیبه برای زنان و مردان جامعه اسلامی بیان شده است.

حجت الاسلام شجاعی مهر اظهار کرد: عفاف و حجاب مقوله مهمی است که متاسفانه در این حوزه کوتاهی زیادی از سوی مسوولین ذیربط صورت گرفته است.

وی با اشاره به تقسیم بندی حجاب در سه بخش حجاب برتر، حجاب شرعی و حجاب عرفی افزود: حجاب مختص زنان نیست و مردان هم باید حجاب داشته باشند و اگر حجاب درونی و بیرونی مردان و زنان در اولویت امور جامعه باشد در نتیجه سلامت روانی جامعه رقم خورده و کمتر شاهد آسیب های اجتماعی ناشی از این امر خواهیم بود.

وی با اشاره به وصیت نامه شهدا که حجاب زنان را ارزشمندتر از خون خود عنوان کرده اند اضافه کرد: طبق وصیت شهدا، ترس استکبار از سیاهی چادر زنان جامعه بیشتر از سرخی خون شهدایی و این موضوع مهم باید بعنوان یک فرهنگ در مقابله با جنگ نرم دشمنان مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شجاعی مهر در پایان گفت: همسران در زندگی باید طبق آیات قرآن، همچون لباس پوشاننده عیوب و نقاط ضعف یکدیگر باشند و این پوشش را بعنوان یک درس و فرهنگ مهم به فرزندان خود منتقل کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار