خبرهای داغ:
در نشست با پایوران ناحیه امام حسن(ع)

مداحان،نسبت به محتوای سازی اشعار، اهتمام جدی داشته باشند

کارشناس مذهبی گفت: مداحان باید نسبت به محتوای اشعار خود اهتمام بیشتری داشته باشند تا ناخواسته با اشعارشان شاهد تهمت‌هایی ناروا نسبت به ائمه اطهار نباشیم.
کد خبر: ۹۳۵۶۸۵۱
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، واعظ و منبری شهر قزوین در آستانه ماه محرم ودر جمع پایوران ناحیه امام حسن(ع) قزوین اظهار داشت: شیوخ واقفیه جزء سران شیعه بودند،گروهی که امام موسی کاظم(ع)در زمان اسارت در زندان هارون الرشید حکم پاسخگویی به سوالات شرعی و جمع آوری وجوهات شرعی داشتند.
 
حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: غلات، گروهی دیگر از شیعیان افراطی بودند که حضرت علی(ع) را به خدایی قبول داشتند.انها البته گری می کردند و خود را پیامبر خدا می‌دانستند.این گروه جز سرشناسان شیعه بودند.
 
این کارشناس دینی بیان کرد: این گروه به فتوای خود و بر خلاف دستورات اسلام، زنا را حلال و پرداخت خمس و زکات را حرام اعلام کرده و مانع پرداخت آن می‌شدند.
 
وی یادآور شد؛ امام جواد(ع) جهت جلوگیری از انحرافات شرعی نشات گرفته از تفکرات این گروه و تاثیر آنها بر افکار مردم زمان، با آنها مبارزه کرده و دستور مجازات قتل آنها را صادر کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت: گروه دیگر زیدیه بودند.آنها قائل به این بودند که امام همیشه باید مسلح به شمشیر باشد. به همین دلیل قائل به امامت ائمه اطهار بدون شمشیر نبودند.انها می گفتند ائمه باید آماده به قیام و جنگ با منافقین و کفار باشند.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: سومین گروه، اسماعیلیه بودند.این گروه علی رقم دفن اسماعیل توسط امام صادق اعتقاد به امامت اسماعیل بعد ازغیبت بودند. شیعه اثنی عشری برخلاف زیدیه هیچ گاه نتوانستند از لحاظ اعتقادی با اسماعیلیه کنار آمدند.
 
به گفته وی؛ ما امروز شدیدا شاهد فتنه افکنی این گروه‌های انحرافی هستیم. یک بعثی تمام عیار به نام احمد الحسن بعد از سرنگونی حزب بعث عراق به تحریک آل سعود و گروه های ضد شیعی و با خواندن دروس حوزوی خود را مجتهد معرفی می کند. فردی که خود را به عنوان مجتهد معرفی می‌کند،امتیاز دریافت وجوهات شرعی از پیروانش را دارد.

سید مرتضی حسینی تصریح کرد: او با پرداخت شهریه به مریدانش ادعای ارتباط با امام زمان را مطرح کرد.او به تدریج خود را نائب و فرزند امام زمان عج معرفی کرد. همچنین خود را دوازدهمین نفر از نسل امام زمان و سید یمانی می‌دانست که البته اینطور نیست.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ امام زمان تقلبی در زندان داریم. یک نفر زن با ۸۰ نفر مرید هم ادعای امامت کرده است.
 
حجت الاسلام حسینی در پایان خاطر نشان کرد: مداحان باید نسبت به محتوای اشعار خود اهتمام بیشتری داشته باشند. برخی مداحان ناخواسته با اشعار خود تهمت‌هایی ناروا نسبت به ائمه اطهار بیان می‌کنند که این ناشی از ناآگاهی این افراد نسبت به تاریخ است. البته اباهه‌گری مختص امروز نیست و به گذشته و تاریخ بشر بر‌می‌گردد. مداحان نباید با ارتکاب به حرام و ترک فریضه نماز و لطمه زدن از طریق قیمت زنی، هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار