خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

اعلام ممنوعیت فعالیت تالارها و سالن های پذیرایی

جمالی پور گفت: امروز تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسمات و تجمعات عروسی و ترحیم و هر نوع تجمعی در سالن ها و باغ ها و تالارها که موجب از بین رفتن دستورالعمل ها و منشا آلودگی شود ممنوع می باشد.
کد خبر: ۹۳۵۶۵۸۲
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: ما هم مانند بسیاری از استان ها با پیک های سختی مواجه شدیم اما با تلاش اعضای ستاد پیشگیری و مجموعه قرارگاه، شرایط استان از سایر استان ها بهتر بود که به معنای این است که سعی کردیم خسارت ها را مدیریت کنیم.

وی گفت: امروز کشور از جمله استان قزوین در آستانه پیک جدید بیماری کروناست و اگر تدبیر و مدیریت نکنیم شرایط سختی را خواهیم گذراند که آسیب های جدی را به استان وارد می کند و کنترل شرایط تدبیر همگانی می طلبد.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید از امروز مثل گذشته جلسات با تدبیر بهتری مدیریت شود اما نباید به رنگ بندی ها توجه کرد بلکه با وجود حتی یک مبتلا نیازمند تمام ظرفیت ها برای پیشگیری هستیم چرا که در واقع رنگ بندی ها شاخصی برای ایجاد حساسیت های بیشتر است و تا زمانیکه این ویروس حیات دارد باید همه ما با مدیریت مناسب فضایی برای آسیب کمتر به مردم ایجاد کنیم.

جمالی پور عنوان کرد: در شهرستان ها فرمانداران با استفاده از قابلیت های بیشتر و تدبیر اصولی، نسبت به هر تجمع حساس بوده و از اجتماعاتی که موجب انتشار بیماری می شود ممانعت نمایند. لذا انتظار می رود هر مناسبتی در شهرستان ها با جدیت تدبیر و مدیریت شود. تصمیم گیری باید بر اساس امنیت و جان مردم در راستای کاهش آمار ابتلا به بیماری کرونا باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود حدود هفتاد درصد مردم در رعایت دستورالعمل ها عادی انگاری کرده و حساسیت خود را نسبت به موضوع کرونا از دست داده اند در حالیکه باید بدانند غفلت از این موضوع جان همه را تهدید می کند.

جمالی پور تصریح کرد: هر صنفی که دستورالعمل ها را رعایت نکند با برخورد جدی و قانونی مواجه خواهد بود و از امروز تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسمات و تجمعات عروسی و ترحیم و هر نوع تجمعی در سالن ها و باغ ها و تالارها که موجب از بین رفتن دستورالعمل ها و منشا آلودگی شود ممنوع می باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: آرامستان های استان همچنان باید تعطیل باشد و از تجمع در آرامستان ها پیشگیری شود و تدفین با حضور ۱۵ نفر برگزار شود. قطعا داغ عزیزان بسیار سخت و سنگین است اما برگزاری مراسم ترحیم که موجب ابتلا و یا حتی مرگ عده ای دیگر از اطرافیان شود، امری غیرمنطقی است.

وی گفت: امیدواریم تا دوماه آینده پنجاه درصد جمعیت کشور را واکسینه و شرایط را مدیریت کنیم اما تا زمانی که ویروس وجود دارد رعایت دستورالعمل ها شرط اساسی است به ویژه اینکه ویروس دلتا در مقابل واکسن مقاومت می کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها