مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج مطرح کرد

استقبال گندم کاران از طرح جهش تولید گندم سپاه

ساری-مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا از استقبال استقبال گندم کاران از طرح جهش تولید گندم سپاه خبر داد و گفت:با توجه به خشکسالی کشاورزان بعد از ۹ ماه تلاش توانستند به بهره وری مطلوبی دست پیدا کنند.
کد خبر: ۹۳۵۶۵۷۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
استقبال گندم کاران از طرح جهش تولید گندم سپاه
خبرگزاری بسیج، محمد آهنگران در حاشیه بازدید از طرح جهش تولید گندم سپاه در بخش یانه سر بهشهر در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری، با اشاره به ماموریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در دهستان شهدای بخش یانه سر در موضوع اشتغال و محرومیت زدایی، گفت: اهم مشکلاتی که در این منطقه احصا شد بحث غلات و  بهره وری گندم بود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با بیان اینکه  ۳۰ درصد دیم زار‌ها در این منطقه وجود دارد  و گندم دیم استان از این منطقه تامین میشود، افزود: از سه سال گذشته  بروی ۲ هکتار زمین الگوی کشت را بصورت تحقیقاتی پیگیری کردیم و توانستیم علیرغم بارش برف سنگین   در سال ۹۷ و ۹۸  محصول خوبی را بدست بیاوریم.

آهنگران ادامه داد: در سال بعد، الگوی کشت گندم را در ۵۰ هکتار و در ۷ روستا با ۲۶ کشاورز و با همکاری دانشگاه منابع  طبیعی ساری توسعه دادیم که افزیش بهره وری گندم ۱۰۰ الی ۲۰۰ درصد بود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا از استقبال مردم از این طرح گفت و خاطرنشان کرد: اصلاح بذر، طریقه صحیح شخم و شیار مزرعه، مبارزه با آفات و مشاوره‌های پی در پی به کشاورزان از جمله کار‌های این قرارگاه برای افزایش بهره وری گندم است.

آهنگران با اشاره به اینکه امسال در ۲ هزار و ۱۷ هکتار طرح جهش تولید گندم عملیاتی شد، افزود: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی، کشاورزان بعد از ۹ ماه تلاش توانستند به بهره وری مطلوبی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار