تناقض گویی مدیر آبفای شهرستان قدس، درکمتر از8ماه

با اتمام پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس در سالگذشته و مُبرا شدن از آب های زیر زمینی، مدیر آبفای این شهرستان در عذر خواهی امروز یک دقیقه ای خود، "کمبود حلقه های چاه" را باعث قطعی مکرر آب عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۹۱
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران، در پانزده روزی که گذشت، قطعی‌های مکرر برق در کشور به قطع گسترده آب هم دامن زد و باعث شد مردم علاوه بر نبود برق، با مشکل بی آبی  در ساعت‌های طولانی مواجه شوند، مسئله‌ای که با اعتراض مردم همراه بود و همزمان برخی ازخبرگزاری‌های رسمی در روز گذشته نیز، خبر از بازداشت افراد نفوذی در وزارت نیرو را مطرح کردند، طوری که امام جمعه شهرستان قدس هم در خطبه‌های امروز نماز جمعه به دست‌های پشت پرده در این رابطه اشاره کرد.

در این میان، بحران آبی در شهرستان قدس، مختص این روز‌ها نیست و در نبود توجه کافی مسئولان غیر بومی، سال‌های زیادی است که این شهرستان با مشکل قطعی آب و یا افت فشار آب به سر می‌برد، معضلاتی که مدیران شهری و آب و فاضلاب شهرقدس، آن را ناشی از کمبود نزولات جوی، لوله‌های فرسوده، مصرف بیش ازحد آب و چاه‌های زیر زمینی و غیره... توصیف کرده بودند. بنابر گفته های نهاد‌های مسئول، تمامی این مشکلات در سال‌های اخیر یکی پس از دیگری رفع شدند و تا اینکه در آبان ماه سال گذشته مهمترین چالش آن، یعنی کمبود حلقه‌های چاه‌ زیر زمینی، با انتقال آب روستای "بیلقان کرج" به شهرستان قدس هم برطرف شد.

علی رضوانی، مدیر آبفای شهر قدس در بازدیدی که آبان ماه سال ۹۹ ازپروژه خط انتقال آب‌های سطحی به شهرستان انجام داد، در گفتگو با خبرنگاران، این پروژه را پایانی بر مشکلات آب شُرب شهرستان قدس عنوان و اعلام کرده بود: این اقدام در رفع کمبود آب، حفاظت از منابع زیر زمینی و افزایش عمر تاسیسات اثرات مثبت دارد و مردم شهرقدس اولین شهرستان در استان تهران هستند، که از آب سطحی وسالم بهرمند خواهند شد.

اکنون پس از گذشت فقط هشت ماه و در بحبوحه فعلی قطعی‌های آب و برق در سراسر کشور، مدیر آبفای شهرقدس  پیش از خطبه‌های نماز جمعه و در عذر خواهی که کمتر از دو دقیقه به طول انجامید، با گفتن کلمات تکراری، مجدداً نبود چاه آب و کمبود نزولات جوی را دلیل قطعی آب در روز‌های گذشته مطرح کرد و گفت: در جلسه‌ای که با اعضای شورای تامین داشتیم، این پرونده برسی شد و مقرر گردید این انقطاع‌ها کاهش پیدا کند.

وی همچنین مُدعی  حفر دو چاه دیگر برای رفع این بحران شد و گفت: این حلقه چاه ها تا هفته آینده در مدار آبی شهرستان قرار خواهند گرفت.

بهرحال، امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های امروز خود، چنین اتفاقاتی را نبود روحیه انقلابی در مدیران توصیف کرد و باید دید، با روی کار آمدن دولت سیزدهم که دولت کار آمد و انقلابی نیز لقب گرفته، بحران بی آبی و قطعی‌های مکرر برق در شهرستان قدس و دیگر نقاط کشور به کدام سمت و سو پیش خواهد رفت.
 
 
سامان ازکات


انتهای پیام//
ارسال نظرات