خبرهای داغ:

آیت الله شاهرودی (ره)، یکی از پیشرو‌ترین مراجع جهان اسلام

شاهرود_استاندار سمنان گفت: آیت الله العظمی، حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره)، یکی از پیشرو‌ترین مراجع جهان اسلام و از سرشناس‌ترین عالمان سده گذشته در جهان تشییع بودند.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۲۳
|
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
آیت الله شاهرودی (ره)، یکی از پیشرو‌ترین مراجع جهان اسلامبه گزارش خبرنگار بسیج، علیرضا آشناگر در همایش ملی نکوداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در محوطه شهرداری شاهرود اظهار کرد: آیت الله العظمی، حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره)، یکی از پیشرو‌ترین مراجع جهان اسلام و از سرشناس‌ترین عالمان سده گذشته در جهان تشییع بودند.
وی افزود: دارالمومنین شاهرود، از سال‌ها پیش خواستگاه عالمان و عارفان و خطیبان بزرگی است که نکوداشت و معرفی آنان به جامعه کنونی و جوانان و نوجوانان پاک نهاد امری ضروری است.
استاندار سمنان با بیان اینکه، آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی، به عنوان شخصیتی برجسته و عالمی کامل در حیات پر برکت خویش بود، گفت: ایشان از کلاس درس عالمانی همچون میرزای نائینی، ضیاالدین عراقی و ابوالحسن اصفهانی، بهره برد و همچون خورشیدی درخشان بر پهنه سینه علاقمندان، روحانیون، فرهیختگان و جوانان و نوجوانان ماندگار شد.
وی خاطرنشان کرد: یادگار ماندگار این مرجع عالی قدر در احیای سنت حسنه پیاده روی اربعین حسینی و اثرگذاری این اقدام انقلابی در تاریخ تشییع، بر هیچکس پوشیده نیست.
آشناگر تصریح کرد: وجوه شخصیت ایشان نه تنها در ابعاد زندگی شخصی، بلکه در عرصه‌های حساس و تاریخ ساز اسلام و حمایت همه جانبه از نهصت امام خمینی (ره) و بویژه واکنش به واقعه فیضیه و استقبال از امام خمینی (ره) در نجف اشرف پس از تبعید توسط رژیم دژخیم شاه، برهمگان مشخص است.
وی ادامه داد: ژرف اندیشی و نگاه جامع و بروز این عالم نستوه و تلاش برای گسترش علوم علمی و اسلامی، ده‌ها چهره علمی و اسلامی به تاریخ بشر ارائه نمود.
استاندار سمنان تاکید کرد: خدمات آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) در امور خدماتی به حوزه‌های دینی نیز از دیگر اقدامات بی نظیر ایشان است.
وی در پایان از همه ارادتمندان و دوست داران این عالم جلیل القدر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سایر بزرگان و عالمان و فرهیختگان و صاحب نظران و دست اندرکاران این کنگره تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار