بررسی شبکه جمع آوری آب های سطحی منطقه ۲۰ با هدف پیشگیری از خطر در بارش های فصلی

در جلسه ای که با حضور شهردار، معاونان اجرایی، شهرداران نواحی و روسای ادارات خدمات شهری و قنوات منطقه 20 برگزار شد، اقدامات انجام شده در شبکه جمع آوری آبهای سطحی شامل کانالهای اصلی، درجه 2 و انهار بررسی شد.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۶۹
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار شهردار منطقه گفت: استفاده و بهره برداری بهینه از طرحهای ارائه شده از سوی مهندسین مشاور جمع آوری آبهای سطحی منطقه، شناسایی نقاط نیازمند اصلاحات عمرانی، نگهداشت و پایش مستمر شبکه آبهای سطحی و اجرای آن به ویژه در بخشهای مورد نیاز را ضروری برشمرد.

 

 افشار با بیان اینکه در حال حاضر کانال های اصلی این منطقه به طول 30 هزار و 350 متر، کانال های درجه دو 20 هزار و 870 متر و شکبه انهار و کانیو 419 هزار متر است اظهار داشت: با توجه به اینکه روان آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی و نزولات جوی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به پایین دست هدایت می شود، .بخش قابل توجهی از کانال های اصلی و درجه 2 منطقه در سه سال اخیر توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری این منطقه و شرکت خاکریز آب بهسازی شده است.  

 او در ادامه با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال های فرعی و اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست، افزود: منطقه 20 دارای 7 رشته کانال درجه یک با نام های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی آباد و بهشتی است که به صورت مستمر لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این مسیرهای مهم شهری نباشیم.

  افشار در ادامه در خصوص اهمیت بهسازی و مرمت کانال سرخه حصار در راستای تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی تهران و کاهش آب گرفتگی ها در بخش های جنوبی پایتخت تاثیرگذار است گفت: بخشی از این کانال به طول 4500 متر نیاز به بازسازی دارد و طرح های فاز یک و 2 آن به تایید سازمان مشاور مهندسی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران رسیده و پس از تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

 شهردار منطقه با اشاره  به اینکه بیش از نیمی از آبهای سطحی شهر تهران از قسمتهای شمال شرقی، شرق و بخش مرکزی شهر تهران از این منطقه عبور می کند افزود: جمع آوری آبهای سطحی و هدایت آن به کانال های درجه یک و دو؛ رفع خطر وقوع سیلاب در زمان بارندگی، کاهش آلودگی و مشکلات زیست‌محیطی، با انجام لایروبی مستمر در طول مسیر انجام می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار