خبرهای داغ:
مقتدایی در گفتگو با بسیج:

ارمغان حضور آمریکا در افغانستان ناامنی، خشونت و جنایت علیه بشریت است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها نه تنها ارمغانی برای افغانستان نداشتند، بلکه ناامنی، خشونت و نقض فاحش حقوق بشرو حتی در مقاطعی جنایت علیه بشریت، ره آورد آنان برای این سرزمین تاریخی بوده است.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۴۵
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
عباس مقتدایی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به تحولات افغانستان در روز های اخیر اظهار داشت: ایران و افغانستان مشترکات فرهنگی مذهبی و اقتصادی زیادی دارند و پهنه تاریخی، گویای نقاط قوت مشترک میان این دو کشور است که می‌تواند در جهت پیشرفت دو کشور، بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه الان پیشرفت‌های صنعتی و توسعه‌ای ایران در اختیار مردم افغانستان هم قرار گرفته، تصریح کرد: مبادلات اقتصادی دو کشور گویای این واقعیت است که ما می‌توانیم بخشی از خسارت‌های ناشی از حضور قدرت‌های بزرگ در کشور مهم افغانستان را با همکاری دولت و احزاب و جریان‌های داخلی کشور مورد لحاظ و تعامل قرار دهیم و بر این اساس، آمریکایی‌ها در آینده افغانستان، همان‌گونه که شوروی نقش و جایگاهی ندارد، جایگاهی نخواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد نقش آمریکا در ناامنی‌های اخیر افغانستان گفت: بخش عمده‌ای از نابسامانی‌های موجود در افغانستان، نتیجه تاخت و تاز کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها تنها ارمغانی برای افغانستان نداشتند، بلکه ناامنی، خشونت و نقض فاحش حقوق بشرو حتی در مقاطعی جنایت علیه بشریت، ره آورد آنان برای این سرزمین تاریخی بوده است.

مقتدایی با یادآوری اینکه اکنون تعداد بسیار زیادی از مردم افغانستان آواره کشور‌های همسایه و ویژه مستقر در ایران هستند، ادامه داد: اگرچه ایران برای آنان امکاناتی فراهم کرده، اما واقعیت آن است که حضور آمریکایی‌ها در افغانستان، موجب ضرر و زیان برای کشور‌های دوست افغانستان نظیر ایران هم شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما از ثبات و امنیت برای افغانستان حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: کمک می‌کنیم تا پای بیگانگان از افغانستان کوتاه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار