به‌ منظور حمل کالاهای اساسی انجام شد؛

اعزام ۳۵۹ دستگاه ناوگان باری زنجان به بندر امام خمینی (ره)

زنجان- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، از اعزام ۳۵۹ دستگاه از ناوگان باری استان به بندر امام خمینی (ره) برای حمل کالاهای اساسی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۴۳۷
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛عبدالحسین علی‌اکبری صبح امروز (۱۴ تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اعلام معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص برنامه‌ریزی، هماهنگی و تسریع  در روند حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به اقصی‌نقاط کشور، این اداره‌کل ضمن برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های مرتبط و تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالای استان، اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.

 

وی به اعزام ۳۵۹ دستگاه خودروی باری برای حمل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) از ۱۰ خردادماه تا ۱۰ تیرماه اشاره کرد و گفت: در راستای تشویق رانندگان برای عزیمت به بندر امام خمینی (ره) و تسریع در روند حمل کالا، مشوق‌هایی از قبیل ارائه لاستیک با ارز دولتی، تخفیف در کمیسیون‌های دریافتی شرکت‌های حمل‌ونقل و مواردی از این دست در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: در خردادماه امسال، ۱۶ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره ) به مقصد استان بارگیری شد و این روند تا دهم تیرماه ۸۰۰۰ تن گزارش شده است و همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت تامین کالاهای اساسی در شرایط  کنونی و ضرورت تسریع در اعزام این ناوگان، تصریح کرد: اولویت این سازمان حمل بموقع و ایمن کالا است و در شرایط شیوع کرونا نیز با وجود تعطیلی بخش‌های مختلف سعی شده اجناس با سلامت به دست مصرف‌کنندگان برسد.

 

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و به‌ منظور افزایش انگیزه برای تسهیل حمل کالاها، تا اطلاع ثانوی، امکان صدور بارنامه برای همه شرکت‌های حمل‌ونقل کالای استان به‌استثنای شرکت‌های فعال در حوزه سیمان و فرآورده‌های نفتی و ترافیکی از مبدأ بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور برای حمل کالاهای اساسی فراهم شده است و این شرکت‌ها می‌توانند با هماهنگی انجام‌ شده، نسبت به صدور بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط کشور اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار