برگزاری جلسه بررسی مسایل و مشکلات طرح کاداستر در شهرستان باط کریم

فرماندار رباط کریم در جلسه هماهنگی اجرای طرح کاداستر ( سند تکی برگی ) گفت: طرح کاداستر به عنوان یک طرح مهم و ملی در مدیریت زمین و مسکن در شهرستان است.
کد خبر: ۹۳۵۵۳۰۸
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نظام ملکشاهی در این جلسه که با حضور شهردار نصیر شهر، رییس ثبت و اسناد شهرستان برگزار شد ضمن خیر مقدم در خصوص بررسی مسایل و مشکلات طرح کاداستر در شهرستان باط کریم بیان کرد: طرح کاداستر یک طرح مهم و ملی در مدیریت زمین و مسکن است و این طرح موجب شفافیت در امور می شود و از اختلافات احتمالی و سوءاستفاده افراد سودجو در امر زمین و مسکن جلوگیری می‌کند.

نماینده عالی دولت در ادامه این جلسه افزود:  از جمله ویژگی‌های مهم اجرای طرح کاداستر را رفع مشکلات ناشی از تداخلات مالکین حقیقی و حقوقی، مشخص شدن حدود، جلوگیری از اختلافات مالکان و افزایش امنیت در جامعه عنوان کرد.

فرماندار رباط کریم با تأکید بر اجرای طرح کاداستر به عنوان اولویت مهم ثبت اسناد و املاک شهرستان، مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ... را مکلف کرد که در برنامه‌ریزی‌های شهرستان، این موضوع را مورد توجه قرار دهند و همکاری لازم را در روند اجرای طرح انجام دهند.

ملکشاهی در پایان گفت: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان رباط کریم با تمهید شرایط لازم و با همکاری همه مراجعی که در اجرای این قانون وظایفی را عهده‌دار هستند، وظیفه دارند که این موضوع را در اولویت قرار دهند و با رفع تداخلات و استفاده از نیروی متخصص و همه ظرفیت‌های موجود اقدام کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه ضمن آسیب‌شناسی، بررسی مشکلات و موانع اجرای طرح، راهکارهای تسریع در اجرای آن در سه حوزه راه و شهرسازی، منابع طبیعی و تداخلات مورد بررسی قرار گرفت. 

ارسال نظرات