خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین؛

پیش بینی خرید و ذخیره ۱۷۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف در استان

حبیبی گفت: پیش بینی ما این است که حداقل ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان را خرید تضمینی نماییم و برای نیاز و مصارف نان و آرد تامین و ذخیره سازی نماییم.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۹۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به بازار مصرف و میزان تولیدات غذایی استان بیان کرد: استان قزوین یکی از قطب های تولیدی و صنعتی کشور است. اگر چه در جغرافیای محدود ۱۶ هزار کیلومتر مربعی قرار دارد اما در حوزه اقتصاد و تولید کشور موثر می باشد به نحوی که قریب به چهار و نیم تا ۵ میلیون تن محصولات غذایی و تولیدات کشاورزی در استان قزوین تولید می شود.

وی گفت: از این نظر استان قزوین در جایگاه ویژه ای قرار داشته و در سطح کشور نیز نگاه خاصی به استان قزوین وجود دارد. استان قزوین در بحث محصولات کشاورزی، تولید مرغ و گوشت علاوه بر تأمین نیاز استان، کمک زیادی نیز به بخش بزرگی از جمعیت کشور انجام می دهد.

روند خوبی در بحث تولید مواد غذایی در استان حاکم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: واحد‌های غذایی صاحب نامی در سطح استان وجود دارد که در بخش های مختلف فعالیت کرده و تولیدات ویژه ای را به بازار مصرف کشور عرضه می دارند و در سالی که بنام مانع زدایی ها و حمایت از تولید می باشد بازدیدهای مستمری از سوی مدیریت استان و مسوولان دستگاه های اجرایی از واحد‌های تولیدی وجود دارد.

حبیبی عنوان کرد: در بحث تولید مواد غذایی از حوزه های مختلف، استان دارای برندهای صاحب نام و مهمی است و روند خوبی در بحث تولید مواد غذایی در استان حاکم است.

عرضه حدود چهار و نیم تا ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی به بازار مصرف در سال های پرباران

وی با اشاره به تولیدات کشاورزی استان افزود: در بحث تولیدات محصولات کشاورزی استان در سال های پرآب، چیزی حدود چهار و نیم تا ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید و به بازار مصرف عرضه می کند. اما امسال با توجه به شرایط سخت کم آبی حدود ۴۰ درصد کاهش نزولات جوی و بارش باران را در سطح استان داشتیم که این موضوع طبیعتاً بر میزان برداشت محصولات همچون گندم، جو و سایر محصولات باغی اثرگذار است.

برداشت محصول گندم در استان، آغاز شده است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: روند برداشت محصول گندم که محصول استراتژیکی می باشد در سطح استان در شهرستان های آبیک و البرز، قزوین و تاکستان آغاز شده و به زودی در شهرستان آوج نیز آغاز خواهد شد. پیش بینی ما این است که حداقل ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان را خرید تضمینی نماییم و برای نیاز و مصارف نان و آرد تامین و ذخیره سازی نماییم.

حبیبی با اشاره به اعتراض نانوایان در بحث هزینه ها تصریح کرد: این امر از سوی حوزه اقتصادی استانداری در حال پیگیری کارشناسانه بوده و بنا شده با همکاری اتحادیه نانوایان، اطلاعات لازم از استان های همجوار اخذ شود و سپس در کارگروه آرد و نان استان، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار