امام جمعه بخش بهمن:

اعتماد سازی و افزایش سرمایه اجتماعی نتیجه حرکت جهادی در قوه قضاییه است

حجت الاسلام علیزاده : اعتماد سازی و افزایش سرمایه اجتماعی نتیجه حرکت جهادی در قوه قضاییه است. ضمن اینکه با افزایش امید مردم به این قوه، سرمایه اجتماعی نظام ارتقا پیدا کرد.
کد خبر: ۹۳۵۴۹۳۵
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: اعتماد سازی و افزایش سرمایه اجتماعی نتیجه حرکت جهادی در قوه قضاییه است. ضمن اینکه با افزایش امید مردم به این قوه، سرمایه اجتماعی نظام ارتقا پیدا کرد. 
امام جمعه بخش بهمن افزود: از دیدگاه رهبر انقلاب حضور مردم در انتخابات یک حماسه بود، زیرا این انتخابات در زیر سنگین‌ترین تهاجم رسانه‌ای دشمن انجام شد تا جایی که هزاران دستگاه تبلیغاتی از جمله رسانه های آمریکایی، انگلیسی و برخی کشورهای مرتجع و تعدادی ازعناصر خائن داخلی برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات فعال شدند.
حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: از سوی دیگر وضعیت بیماری کرونا که بر اساس محاسبات کارشناسان تاثیر 10 درصدی از عدم حضور مردم در انتخابات داشت. با این وجود مردم با صفوف پرشور و اظهارات پرانگیزه از ساعات اولیه صبح حماسه ای عظیم آفریدند و مشت محکمی بر سینه تحریم‌کنندگان و مخالفان و معارضان انتخابات زدند.
علیزاده همچنین به دریافت واکسن ایرانی کرونا توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از اقدام حکیمانه رهبری بسیاری از نخبگان ایرانی و خارجی با انواع پیام ها این کار را ستودند و آن را اقدامی شجاعانه و نشان از اقتدار ایران اسلامی و آینده نگری رهبر انقلاب دانستند.
وی یادآور شد: عده ای دیگر از سر دلسوزی و ناآگاهی سخن از خطر نفوذ و به خطر افتادن جان مقام معظم رهبری و تحمیل نظرات کارشناسان نفوذی به رهبر انقلاب سخن گفته که البته این ها خواسته یا ناخواسته پازل دشمن را تکمیل کردند. برخی رسانه‌های استکباری و صهیونیستی نیز با تمام وجود تلاش کردند این اقدام وطن دوستانه و افتخارآمیز را تخطئه کنند.
خطیب جمعه بخش بهمن تأکید کرد: این اقدام رهبری در سطح خارجی و بین المللی پیام قدرت و اقتدار علمی است که نشان می‌دهد ایران جزء شش کشور برتر جهان در این عرصه است. هر چند رهبر انقلاب به خاطر شرایط سنی در همان ابتدا می‌توانستند واکسن خارجی دریافت کنند؛ اما این کار را نکردند و منتظر واکسن ایرانی ماندند این یعنی راه علاج مشکلات کشور و نسخه نجات، تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی است.
علیزاده به فروریختن یک ساختمان در آمریکا اشاره کرد و آن را نمایش ضعف مدیریت یک ابرقدرت رو به افول عنوان کرد و ادامه داد: باید در تاریخ ثبت شود که در قوی ترین و پیشرفته ترین کشور جهان یعنی آمریکا برج 12 طبقه ای ریزش می کند و بعد از چند روز هنوز بیش از 150 نفر در زیر آوار مانده اند.
وی اضافه کرد: این موضوع برای وادادگان غرب که به محض کوچکترین حادثه در ایران نظام اسلامی را متهم به ناتوانی وضعف مدیریت کرده و دلیل آن عدم ارتباط با آمریکا و عدم بهرمندی از توان غربی ها می دانند نیز قابل توجه است که الان سکوت کرده و حرفی نمی زنند.
امام جمعه بخش بهمن عنوان کرد: هفته دوم تیرماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هفته‌ای پرحادثه است که عمدتا استکبار جهانی به رهبری آمریکا نقش اصلی را در آنها ایفا کرده است. ترور آیت الله خامنه ای، شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یارانش، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت آیت الله صدوقی و حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران که 290 نفر انسان بی گناه به شهادت رسیده اند، نمونه ای از این جنایت ها است.
علیزاده تصریح کرد: تمدن غرب از آمریکا گرفته تا کانادا که امروز شاهد کشف گورهای دسته جمعی در آن هستیم کارنامه مردودی در حقوق بشر دارند. بزرگترین وارونگی اخلاقی دنیای امروز این است که بزرگترین ناقض حقوق بشر، بزرگترین مدعی حقوق بشر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار