خبرهای داغ:
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک؛

آب شرب شهر آبیک، مشکل کیفی و بهداشتی ندارد

به گفته شیخ، نتایج پایش های ناشی از آزمایش های روزانه کیفیت آب شهر آبیک، حاکی از آن است که آب شهر آبیک با وجود طعم لب شوری، مشکل کیفی و بهداشتی ندارد.
کد خبر: ۹۳۵۴۷۶۶
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

 

امین اله شیخ مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین با اعلام این مطلب افزود: طی یک عملیات شبانه روزی و همکاری بین دستگاهای آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب، آب آشامیدنی مطلوبی از سد طالقان در حال انتقال به سمت آبیک است که با احداث تصفیه خانه اضطراری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با روند اجرایی کنونی و تخصیص اعتبارهای لازم در سه ماه آینده به آب آشامیدنی خوش طعم خواهند رسید ولی در این مدت نیز مردم می توانند از آب فعلی استفاده کنند.

شیخ ادامه داد: بافت زمین در منطقه آبیک و نیز پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی موجب بروز این مشکل شده و امیدواریم این مطالبه ی مردمی در زمان مقرر ادا شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب ناشی از بیماری کرونا، از تولید 250 لیتر در ثانیه ای آب آشامیدنی در شهر آبیک خبر داد و یادآور شد: همچنان 30 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که باعث متاثر شدن هشت هزار نفر از این کم آبی می شود و تلاش شده با حفر چاه عمیق، بهسازی چاه های موجود و جلب مشارکت مردمی در مدیریت مصرف این مساله کنترل شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک همچنین با اشاره به کاهش 40 درصدی بارش ها و نیز گرمای شدید تابستان جاری پیش بینی کرد که علیرغم نیاز به آبرسانی سیار در سال گذشته، تا پایان تابستان سال جاری در ده روستای کوهپایه ای شهرستان آبیک مشکل کم آبی بروز کرده و آبرسانی سیار صورت گیرد.

وی در پایان از مردم خواست به صورت داوطلبانه و بر اساس ادای وظیفه ی ملی و دینی، صرفه جویی در مصرف نعمت الهی آب را الگوی زندگی خود کنند تا همه ی نسل های فعلی و فرزندانمان در نسل های آینده از آن برخوردار شوند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار