بسیج سازندگی پرچم دار مبارزه با محرومیت مناطق محروم است

یکی از نیاز‌های مهم کشور رفع محرومیت از مناطق محروم کشور است که بسیج سازندگی در طی چند سال گذشته به صورت ویژه آستین همت بالا زده و در این راستا اقدامات درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۴۰۵۷
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  یکی از مهمترین مشکلات روستانشینان شهرستان بیجار نداشتن سرپناه مناسب است که این معضل در روستا‌های محروم بشتر نمود پیدا میکند.

محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار به عنوان مقدمه‌ای برای دستیابی به توسعه پایدار مطرح می‌شود و بسیج سازندگی در از زمان برگزاری اردو‌های جهادی به خوبی از عهده این وظیفه مهم برآمده است.

در بیانیه گام دوم انقلاب بود که رهبر معظم انقلاب از برقراری عدالت به عنوان هدف اولیه بعثت‌های الهی یاد کردند، ایشان به طور وضوح خواستار رفع محرومیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه ذاتی‌اش دفاع و حراست از انقلاب اسلامی در همه‌ی حوزه‌هاست، از سال‌ها پیش گام در عرصه‌ای نهاده که تاکنون دولت‌ها، وزرا و سازمان‌های زیادی پای در آن عرصه گذاشته بودند، اما اکثر این نهاد‌ها در تحقق هدف بزرگی که نشانه رفته بودند، یا ناکام بوده و یا کار زیادی نتوانستند از پیش ببردند.

سپاه و بسیج سازندگی از ارگان‌هایی هستند که همیشه حامی جهادگران و امیدی برای مردم نیازمند در مناطق محروم بوده است، روزی در میدان نبرد هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کرد و امروز هم در کنار محرومین به یاری آن‌ها شتافته است.

مهربانی و فداکاری در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه بیجار دو واژه ژرف و پر معنا است، به گونه‌ای که عده‌ای از سبز پوشان سپاه پاسداران در دور افتاده‌ترین روستا‌های بیجار گروس اقدام به ساخت خانه، جاده سازی، ساخت غسالخانه و مرمت و بازسازی مدرسه کرده تا شاید ذره‌ای از مشکلات مردم محروم و مظلوم این مناطق کاسته شود.

در طی چند سال گذشته که مردم از بی تدبیری دولت به ستوه آمده بودند و محرومان جامعه بیشترین قشر ضرر دیده شدند، چشم امیدشان به طرح‌های محرومیت زدایی در مناطق روستایی بیجار است.

بعد از ۴۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی به مدد مسوولانی که زندگی اشرافی دیده هایشان را کم نور کرده هستند افرادی در روستا‌های بیجار که از داشتن یک سرپناه خوب رنج می‌برند.

یکی از نیاز‌های مهم کشور رفع محرومیت از مناطق محروم کشور است که بسیج سازندگی بیجار در طی چند سال گذشته به صورت ویژه آستین همت بالا زده و در این راستا اقدامات درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده است.

آغاز ساخت ۱۵ واحد مسکن محرومین با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار

روز گذشته به همت بسیج سازندگی سپاه بیجار و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز ساخت ۱۵ واحد مسکن محرومین در روستا‌های بیجار آغاز شد.
سید مرتضی میرآقایی فرمانده سپاه بیجار در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: بسیج ازندگی بیجار در طی چند سال گذشته به صورت ویژه در حوزه محرومیت زدایی وارد کار شده و تا کنون اقدامات ویژه و خوبی انجام داده است.

وی افزود: یکی از مهمترین نیاز‌های کشور رفع محرومیت است که بسیج سازندگی پرچم دار مبارزه با محرومیت زدایی و فقر در مناطق محروم است.

فرمانده سپاه بیجار گفت: به همت بسیج سازندگی و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار امروز کار آغاز ساخت ۱۵ واحد مسکن محرومین در روستا‌های بیجار آغاز شد.

وی عنوان کرد: بری ساخت این منازل ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم تا ۶ ماه آینده تحویل صاحبان آن‌ها شود.

میرآقایی اصریح کرد: بسیج سازندگی یک الگوی موفق برای سایر دستگاه‌ها است و اگر بخش‌های مختلف از این الگو و کارآمدی به خوبی استفاده کنند شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار